Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG)

25 mei 2018 7:00

Op 25 mei 2018 treedt de Europese privacywet in werking. Centraal staat de bescherming van persoonsgegevens. Elke vereniging moet voldoen aan de voorwaarden.
Onze vereniging Terneuzense Boys heeft daarvoor een privacyverklaring opgesteld en op deze website geplaatst. Klik op . . .

Deze verklaring is een korte samenvatting van de maatregelen die intern zijn genomen om de bescherming van persoonsgegevens van leden, leden-vrijwilligers, sponsors en leveranciers te waarborgen.

De wet kent drie belangrijke thema’s :

1. Het bewaren van persoonsgegevens
  2. Het beschermen van persoonsgegevens
  3. Het melden van datalekken bij de toezichthouder

Alle afspraken die een organisatie hierover maakt, moeten worden vastgelegd in een plan dat inzichtelijk is voor leden. Sportverenigingen moeten kunnen aantonen dat ze op een correcte manier omgaan met persoonsgegevens. De wet wordt gehandhaafd door de Autoriteit Persoonsgegevens. Zij voeren de controles uit en nemen maatregelen wanneer er een datalek heeft plaatsgevonden terwijl de betrokken organisatie buiten de vastgelegde procedures heeft gehandeld.

Op deze website staat de Privacyverklaring vv Terneuzense Boys / Omgang persoonsgegevens

Het kan voorkomen dat u of uw kind op een foto op onze website staat of bij naam wordt genoemd in een verslag. Dit kan betrekking hebben op  een wedstrijd, training, teamsamenstelling of andere clubactiviteit. Mocht u hier bezwaar tegen hebben dan kunt u een verzoek tot correctie (bijvoorbeeld door het verwijderen van de naam, onherkenbaar maken van het gezicht,) of complete verwijdering van de betreffende foto(‘s) sturen naar [email protected]. Opdat wij zeker weten dat de rechtmatige persoon dit verzoek indient, dient dit verzoek vergezelt te gaan met een kopie van paspoort, id-bewijs of rijbewijs (waarop nummers zoals BSN zwart zijn gemaakt).

Als wij geen bezwaar ontvangen (ook van huidige leden) gaan wij ervan uit dat plaatsing geen probleem is.