Blessure opgelopen maar niet alle kosten vergoed gekregen van je eigen zorgverzekeraar?

14 december 2020 18:00

Dan heb je geld laten liggen.
De media besteedde er al veel aandacht aan en wij willen het onze leden zeker niet onthouden: www.sportblessureclaim.nl

Banner_Sportblessureclaim_blauw.png

Voetballen is een sport welke in de top 3 voorkomt van meest blessuregevoelige sporten. Veel blessures gaan ‘vanzelf’ over.  Toch is voor meer dan de helft van de blessures een medische behandeling noodzakelijk door bijv. de fysiotherapeut, sportarts,  ortho-manueel, chiropractor enz. Helaas worden de kosten van een blessure niet altijd vergoed door de eigen zorgverzekeraar wanneer je niet (voldoende) aanvullend verzekerd bent.

Stel dat je tijdens een training of wedstrijd een spierscheuring hebt opgelopen en voor behandeling naar de fysiotherapeut moet. Fysiotherapie voor 18 jaar of ouder wordt door geen enkele zorgverzekeraar vergoed vanuit de basisverzekering, in ieder geval de eerste twintig behandelingen niet.  Je moet hiervoor een aanvullende zorgverzekering hebben afgesloten met voldoende dekking voor fysiotherapie.  Heb je dat niet, dan moet je de rekeningen  van je fysio zelf betalen. En dat maakt je blessure nog eens extra pijnlijk.

Maar wist je dat je gewoon verzekerd bent tegen alle kosten die je maakt als gevolg van je blessure? De KNVB heeft namelijk een verzekering afgesloten voor al haar leden die voorziet in een dekking tegen de kosten van je blessure. Hier kan je gebruik van maken wanneer de kosten niet vergoed worden door je eigen zorgverzekeraar.  En de premie voor deze verzekering heb je zelf al betaald.  Vanuit je contributie wordt namelijk een bedrag ingehouden door de KNVB waarmee de premie voor deze verzekering wordt betaald.  Dus zonder dat je het zelf weet, ben je verzekerd voor alle kosten die te maken hebben met je blessure.

Ok, dit betekent dus dat je de kosten van je blessure toch nog terug kan krijgen, maar hoe?  Twee voetballers uit Zaandam liepen hier ook tegen aan en na maanden corresponderen met de KNVB en haar verzekeraar, lukte het ze uiteindelijk om de kosten van hun blessure vergoed te krijgen.  Gezien de onwetendheid bij de voetballers, deed hen dit besluiten om www.sportblessureclaim.nl op te richten.  Het doel hiervan  is het informeren van de sporters en ze, indien gewenst,  te helpen met het declareren van de kosten bij de verzekeraar van de KNVB.

Op www.sportbessureclaim.nl kun je de nota’s van je blessure die je zelf hebt moeten betalen, indienen en alsnog vergoed krijgen.  Blessures uit het verleden,  tot twee jaar terug komen voor vergoeding in aanmerking.  Doe de check op www.sportlbessureclaim.nl om te zien of jouw blessure in aanmerking komt voor vergoeding.  De dienstverlening is op basis van ‘no cure, no pay’.  Wordt je declaratie onverhoopt toch afgewezen, dan kost je het niets.

Natuurlijk wensen wij onze leden geen blessure toe,  maar mocht dit toch het geval zijn dan willen wij graag je blessureleed verzachten.