Sponsors

Persbericht: ING hoofdsponsor van vv Terneuzense Boys

3 september 2014 18:30


ING is hoofdsponsor geworden van voetbalvereniging vv Terneuzense Boys en heeft zich per 1 september 2014 voor 3 jaar aan de club verbonden. vv Terneuzense Boys is één van de 122 amateurclubs in Nederland die uit bijna 800 aanmeldingen beloond is met een intensief hoofdsponsorschap waarmee zij de komende 3 jaar de samenwerking aangaat met ING.

ING ondersteunt amateurvoetbal en geeft vv Terneuzense Boys extra impuls

In maart 2014 startte ING met één van de meest omvangrijke sponsorprogramma’s in de geschiedenis van het amateurvoetbal om het amateurvoetbal in Nederland naar een hoger plan te tillen. Clubs uit heel Nederland maakten met een onderscheidende en originele pitch kans op een intensief sponsorschap van ING.
 

Met dit programma wil de ING samen met de KNVB het amateurvoetbal in Nederland een aanzienlijke impuls geven. “We zijn enorm trots dat we met onze pitch een hoofdsponsorschap van ING in de wacht hebben gesleept. Het is echt een prestatie van de hele vereniging geweest. We kunnen met deze extra impuls van ING onze ambitie voor de komende jaren gaan verwezenlijken,” aldus Peter Engelbrecht, lid sponsorcommissie vv Terneuzense Boys.


ING wil met dit initiatief een structurele bijdrage leveren aan het waarmaken van de ambitie van amateurverenigingen. Een belangrijk onderdeel daarvan is de financiële gezondheid van de verenigingen. We willen ook het amateurvoetbal in Nederland helpen Financieel fit te worden. Binnen het sponsorschap helpen we dan ook de vereniging met kennis en advies om hun financiële huishouding gezond te maken en te houden”, aldus Chris Cornet, Rayondirecteur Zeeland West-Brabant.
 

Bakermat van het Nederlandse voetbal
Voetbal begint bij de amateurvereniging. Amateurverenigingen zijn daarmee de bakermat van het Nederlandse voetbal. Daar wordt de liefde voor voetbal geboren, gekoesterd en gedeeld. Door spelers en speelsters, scheidsrechters, barmannen en -vrouwen, bestuursleden en natuurlijk supporters. Ook staan amateurclubs aan de basis van de maatschappelijke rol van het Nederlandse voetbal. De verenigingen zijn belangrijk voor de jeugd, voor hun ouders en voor de wijken waar ze gevestigd zijn. Daarom zet ING zich als hoofdsponsor van de KNVB ook met volle overgave in voor het amateurvoetbal in Nederland.


Persinformatie

ING Nederland, Afdeling Externe Communicatie, Inge Witteman, 06-13972248,

Link persbericht

Delen

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!