RCS JO13-1 - TERNEUZENSE BOYS JO13-1

C. (Kees) Stoel

RCS uit 26-9-2020

Link fotoreportage Fons Agterhuis

Na een stormachtig nachtje gingen we er vanuit dat alle wedstrijden wel afgelast zouden worden. Hele dag en nacht had het geregend en bij onze Boys was alles al vroeg afgelast ivm de vele regenval.

Maar In Oost-Souburg was het wel meegevallen schijnbaar en gingen de wedstrijden gewoon door.

Toch regende het de hele wedstrijd, maar hier hadden de spelers geen boodschap aan.

In het begin was het wat aftasten maar het was wel al duidelijk dat RCS ondergeschikt was aan de Boys.

Finn schoot maar eens van afstand en het was gelijk kassa. 0-1.

Weer waren het de Boys die profiteerden van een wat afwachtende verdediging. Dylan gaf de bal voor en via een speler van RCS kwam de bal voor de voeten van Louis die de 0-2 tegen de touwen joeg.

Boys spelers waren duidelijk feller op de bal en schuwden ook het fysieke gevecht niet. Nog voor de rust was het Arman die tussen iedereen door soleerde en wederom het net deed bollen. 0-3.

Toen was het theetijd.

Na rust was het RCS die fel aan de tweede helft begon en met wat pech werd de bal op de paal geschoten. Soms zit het mee en soms zit het tegen.

Weer was het Arman die het water van het net schoot en met een afstandsschot de 0-4 op het scorebord zette.

In de 16 werd Dylan over de knie gelegd en de scheids gaf een penalty. Finn achter de bal en de 0-5 was een feit.

Het spel van de Boys werd wat slordiger vergeleken met de eerste helft maar toch was de gifbeker voor RCS niet leeg. Met een afstandsschot was het Dylan die de 0-6 op het scorebord zette, mede met wat hulp van de RCS keeper. Die dacht dat de bal wat warm was.

Donderdag de inhaal tegen Walcheren en zaterdag thuis tegen Axel.