Terneuzense Boys 2 start slecht aan de competitie.

De Alblas 2

1e klasse A

19 september 2020 12:30

Onbekend

De eerste competitiewedstrijd was tegen de Alblas 2. Vorig jaar verloren we daar onze uitwedstrijd dus we waren vastberaden om dat goed te maken. Na een voorbereiding met goede resultaten in vriendschappelijke wedstrijden en de beker was het vertrouwen groot. Helaas moesten we een groot aantal spelers missen door veel blessures bij het eerste elftal. Gelukkig waren Noah en Sefanja bereid om mee te gaan.

De openingsfase was voor ons. We hadden veel balbezit maar konden helaas niet echt grote kansen creëren. Na 15 minuten al de eerste wissel aan de kant van de Alblas. Iemand moest het veld geblesseerd verlaten. De aanvaller die er in kwam was zeker geen verzwakking voor de Alblas. Na 25 minuten slordig balverlies aan onze kant. De bal werd diep gestoken op de aanvaller die koud in het veld stond en het was meteen raak. 1-0. Daarna waren wij het helemaal kwijt. De Alblas werd sterker en niet veel later was het ook 2-0. Uit een vrije trap voor ons liepen we tegen een counter aan die wederom door dezelfde aanvaller van de Alblas goed werd binnen geschoten. Net voor rust leken we op 2-1 te komen. Een vrije trap van Leander viel in 1 keer binnen bij de tweede paal. De scheids leek de goal goed te keuren maar de grensrechter bleef met zijn vlag omhoog staan. De scheids liet zich helaas overhalen en de goal werd afgekeurd voor hinderlijk buitenspel. Een flinke klap zo net voor de rust.

Michel bleef geblesseerd achter in de rust. Sefanja was zijn vervanger en die liet zich na rust gelijk zien met goede acties langs de zijlijn. Zijn voorzetten leverden gevaar op. Lucas en Jens liepen elkaar helaas in de weg om de bal tegen de touwen te werken. 10 minuten na rust werd Leander neergehaald door de laatste man. Dit gebeurde op de rand van de 16 meter. Rode kaart? Penalty? Het bleef helaas bij een gele kaart en een vrije trap. Dit leverde niks op. Noah kwam ondertussen in het veld voor Sander die zijn debuut mocht maken bij het eerste elftal. De Boys drongen aan en 20 minuten voor tijd de aansluitingstreffer. Een schot van Jens werd losgelaten door de keeper en Thomas was er snel bij om de bal binnen te tikken met een subtiel stiftje. 2-1. Vlak daarna een grote kans op de 2-2. Na een goede aanval kwam de bal bij Thomas die een goede voorzet gaf op Leander maar die kopte de bal naast. De Alblas kreeg ondertussen zeker 3/4/5 mogelijkheden om de wedstrijd te beslissen met de ruimte die wij weggaven. Maar elke keer was de spits te zelfzuchtig. Jaimy kon hierdoor een aantal keer goed redding brengen. In de laatste minuut toch nog de 3-1. Na balverlies van ons kreeg de speler van de Alblas de bal op 40 meter van de goal en schoot de bal schitterend over Jaimy heen.

Een vervelende start van de competitie. Jakob en Leander liepen nog tegen een gele kaart aan. Volgende week de wedstrijd tegen Groote Lindt. We trappen af om 12:00.

Jaimy, Simon, Michel (’45 Sefanja), Sander (’60 Noah), Mats, Giovanni, Thomas, Jakob, Jens, Lucas, Leander.