Kort verslag van oefenduel Zeelandia Middelburg - vv Terneuzense Boys, dinsdag 10 aug. 2021

Zeelandia Middelb. 1 (zon)

10 augustus 2021 19:30

Niels Boel

KRAPPE 0-1 ZEGE!!!
Harry.png TernBoysLogo.png

Klik hier voor de fotoreportage van Harry Brouns
Op dinsdag 10 augustus 2021 mochten de mannen van vv Terneuzense Boys 1 eindelijk weer eens een wedstrijd spelen. Het betrof een oefenduel, uit tegen Zeelandia Middelburg. Deze ploeg speelt in de derde klasse van het zaterdagvoetbal.
Bij de Boys waren veel van de nieuwe aanwinsten aanwezig en zodoende kon er met de bestaande selectie extra veel gewisseld worden.
Vanaf het begin kon je duidelijk merken dat deze wedstrijd voor beide ploegen hun eerste partij was ná een lange coronastop. De spelers moesten elkaar leren vinden en daar zijn oefenwedstrijden uiterst geschikt voor. Het begin van de wedstrijd kende een op- en neergaand karakter. Echte kansen vielen nog niet te noteren. Veel speelde zich af op het middenveld.

Miroslav Peric was met een afstandsschot dichtbij de openingstreffer. Tijdens de eerste helft werd er al behoorlijk gewisseld van beide kanten. Bij de thuisclub wisselden zelfs 5 spelers in één keer. Remon de Vlieger van de Boys liep tegen een gele kaart aan.

In de tweede helft werd er weer vaak gewisseld, zodat iedereen de kans kreeg om zich te laten zien. Jochem van der Meulen scoorde uiterst behendig de 0-1 voorsprong voor de Boys uit een voorzet van rechts. Voor de rest viel er weinig te noteren.
Wel viel me op dat de spelers van Zeelandia Middelburg er overal zeer fel op zaten. Dat leidde soms toch tot wat irritaties. En het risico op blessures. De wedstrijd kabbelde rustig door tot de 90e minuut, en toen floot scheidsrechter Niels Boel voor het einde van dit duel. Ik heb ook foto’s genomen van dit duel.

De eerste helft was er nog voldoende licht om goede foto’s te schieten, maar gaandeweg de tweede helft werd het steeds donkerder, en kon ik, ondanks mijn extra flitser op het toestel, geen goede foto’s meer maken. De veldverlichting was daar te slecht voor!
Op naar de volgende oefenwedstrijd, op zaterdag 14 augustus aanstaande, uit tegen Yerseke 1, om 14.00 uur.                                                          Harry Brouns