Eindelijk de wei weer in. (VVTB JO13-1)

Walcheren JO13-1

Arman Pandal (schot)
Noah Jonkman (schot)
Noah Jonkman (kopbal)
Assist: Louis Barbe
Arman Pandal (intikker)

Regio Cup Groep 1 18

5 juni 2021 10:00

Lejo de Feijter

Klik hier voor de fotoreportage van Fons Agterhuis

Vandaag 5 juni mochten we weer eens voor het eggie aan de bak.

Dit maal voor de regiocup. De eerste van de 4 wedstrijden die in juni worden gespeeld.

De tegenstander van vandaag was VV Walcheren JO13-1.

De wedstrijd stond onder leiding van Lejo de Feijter en de de assistent van de Boys was Rik Buijze.

In het begin leken onze boys nogal onder de indruk van de fysiek grotere jongens van Walcheren en leek het begin van de wedstrijd wel op die van

het Nederlands elftal onder de 21. Binnen enkele minuten stond het al 0-1 door een te zachte breedte pass va  Sander op Malu, de keepster. Deze werd gelijk afgestraft door Walcheren.

Dit was de eerste tegenvaller 0-1. Walcheren was in het begin stukken beter.

Het bleef niet lang 0-1, want door een mooie combinatie werd het helaas 0-2. Hier hadden onze boys niks op te zeggen.

Maar het tij leek te keren Armand werd vrij gespeeld voor de keeper maar hij schoot de bal net langs de verkeerde kant van de paal. Maar bij de volgende aanval van de nu feller spelende Boys

kwam hij opnieuw alleen voor de keeper en nu schoot hij de bal onhoudbaar binnen. 1-2.

De fysiek en verbaal duidelijk aanwezige spelers roerden zich behoorlijk. En ze gingen zich overal mee bemoeien, ook met zaken langs de kant.

Dit kwam hun spel niet ten goede.

Maar het was toch weer Walcheren die weer profiteerden van een foute pass in de verdediging, nu was het Finn die te zacht terug speelde en de bal in de voeten schoot van een tegenstander.

Die passeerde Malu en werd het 1-3.

Er zal wel wat gezegd zijn in de rust door de trainers.

Malu werd vervangen door Joey. Waarschijnlijk gericht op het volgende seizoen.

De wedstrijd was nog maar net bezig en Noah scoorde gelijk de 2-3.

Wederom flink wat gemopper bij de tegenstander.

De Boys kwamen nu goed in de wedstrijd en de lob door Louis werd weg gestompt door de keeper recht op het hoofd van Noah die de bal binnen kopte.

Het spel werd wat harder van Walcheren kant en zelfs een speler  had het zo kwaad dat hij een Boys speler bij de keelgreep en een stomp op zijn rug gaf.

Nog voordat de scheids kon ingrijpen werd bewuste speler al door zijn trainer naar de kant gehaald.

Nog 1 minuut te spelen gaf de scheids aan. Armand werd de diepte ingestuurd en kreeg de bal te pakken en scoorde de 4-3.

Dit tot ongenoegen van de Walcheren assistent want die vlagde voor buitenspel. Na enig heen en weer gepraat werd het doelpunt toch geldig verklaard en waren de 3 punten binnen.