Goes uit altijd lastig!!!!

Goes JO13-1

... (intikker)
... (penalty)
Finn van Dixhoorn (vrije trap)

Regio Cup Groep 1 18

12 juni 2021 11:15

D.E. Acton

Klik hiervoor de fotoreportage van Fons Agterhuis

Vanmorgen 12-6 stond de volgende regiowedstrijd gepland. Goes jo13-1 tegen ons Boys team j013-1.

Slechts met 12 man ging de reis naar Goes, ook is nog steeds Malu geblesseerd en was het aan Lucas om het doel te verdedigen.

En dat was een zeer goede beslissing zou achteraf blijken.

Lang ging de wedstrijd gelijk op maar de Boys waren nog al slordig in de combinaties.

Tot dat Noah een schitterende goal scoorde met een lob waar menig eerste elftal speler jaloers op zou zijn.

Maar niet lang daarna kwam Goes onnodig langszij. Een bal vanaf de zijkant werd voorgegeven en precies op de penalty stip stond een speler vrij om de bal in te tikken. 1-1.

In de tweede helft ging het niet veel beter. Veel slordig balverlies en hierdoor lukte er weinig.

Toen vroeg de scheids om de hoofdrol. In de 16 werd er een bal weggetrapt door Finn en hierdoor viel Finn maar ook een Goes speler. Penalty????

Hier werd het dus 2-1 en Lucas had het nakijken.

De 2-2 kwam uit een vrije trap van Finn op zo’n 20 meter van de goal. Deze ging in 1 keer binnen.

Vlak daarna wordt Dylan gevloerd in de 16 en de scheids zei doorspelen. Uiteraard werd er wat gezegd vanaf de kant en ook Julian vroeg of dit geen penalty was. Scheids zei tegen hem nog 1 keer en je gaat er uit. Antwoord Julian: Prima. En hij kon vertrekken.????

Goes kreeg aan het eind van de dan al lang gespeelde speeltijd weer wat grote kansen maar Lucas hield diverse keren de bal voortreffelijk tegen. Was het niet met zijn handen dan waren het wel zijn benen die een goal voorkwamen.

Bij gelijkspel moesten er penalty’s genomen worden en ook hier was het Lucas die tot wel twee keer de bal naast tikte. Maar ook hier zat het niet mee, na 3 penalty’s was het gelijk en werden er om en om penalty’s genomen. Hierin was Goes beter. Dus de eindoverwinning ging naar Goes.