VV Terneuzense Boys 2 wint uit bij Seroos 2: moeizaam maar wel lekker

Kadetweg 4
4353SJ
SEROOSKERKE WALCHEREN

klik hier voor de fotoreportage

Serooskerke, 23 oktober 2021, kort verslag van onze speciale reporter (@Marcsku)

Op sportpark Noordhout boekte onze Boys 2 vandaag een belangrijke zege. De lastigste uitwedstrijd van het seizoen tegen Serooskerke 2 werd met 0-2 gewonnen. Goed was het vertoonde spel niet maar daar maalde om kwart over vier niemand om. De punten waren binnen en die gingen wat later door de Westerscheldetunnel mee terug naar Terneuzen.

Trainer Jeroen had voor deze gelegenheid een 3-5-2 opstelling uit zijn hoge hoed getoverd. Het was even wennen voor de spelers maar na 10 minuten kon de eerste kans opgetekend worden. Een mooie vrije trap van Leander kon door de Seroos-goalie ternauwernood over getikt worden. Dat smaakte naar meer maar onze Boys konden de tegenstander niet echt haar wil opleggen. Weinig beweging en veel foute passes stonden dat in de weg.

Net nadat Thomas een stuk lip verloor en bijna vader Michel geel pakte werd het in de 35e minuut plots 1-0. Invaller vlagger Niek constateerde echter tijdig dat het buitenspel was en het feest voor de thuisclub ging gelukkig niet door. In de 38e minuut miste een goed schot van Justin de precisie maar net voor rust in de 44e minuut was het wel raak.

Sean werd getackeld net voor de 16 en de vrije trap leek een buitenkansje voor Stan. De keeper van de blauw-witten zette zijn muur perfect voor de linkervoet van Stan maar die liep over de bal heen en Leander plaatste de bal met rechts perfect langs de andere kant van de muur in de benedenhoek: 0-1. Lekker zo net voor de thee.

Na de rust hadden onze Boys weer het meeste balbezit maar Seroos loerde nadrukkelijk op de counter. En een gelijkmaker kan daar op het veld pal naast de N57 zomaar ineens vallen. In de 62e minuut verliet Sander Overbeeke geblesseerd het veld. Hij werd vervangen door Noah en in hetzelfde wisselmoment maakt ook Gio in de plaats van Justin zijn opwachting.

In de 68e minuut kwamen we met de schrik vrij. Seroos was dicht bij een doelpunt maar de bal ging gelukkig voorlangs het doel van Jeffrey. In de 72e minuut gaf Sander Oonk zichzelf bijna een verjaardagscadeau maar hij kreeg de bal met rechts niet in het doel. In de 73e minuut viel de beslissing. Sean draaide zich met een sublieme lichaamsschijnbeweging op 22 meter van het doel compleet vrij en met zijn chocoladebeen liet hij de bal in de bovenhoek verdwijnen: 0-2.

In de 81e minuut verving Jesse Sean. Diezelfde Jesse liep na een zeg maar nuttige overtreding twee minuten later tegen een wat snel gegeven gele kaart aan. Seroos probeerde nog wel wat in de laatste minuten maar dat was verre van genoeg om onze Boys 2 in de moeilijkheden te brengen.

Eindstand dus 0-2. Volgende week spelen onze Boys 2 thuis tegen de Meeuwen. Boysonello 12 uur.

TB2 : Jeffrey, Michel, Sander vd H., Sander Ov (’62 Noah) Sander Oo, Sem, Sean (‘81 Jesse), Thomas, Justin (’62 Gio), Stan, Leander