Thuiswedstrijd werd uitwedstrijd.

KLOOSTERZANDE
tel. (0114) 681800

Klik hier voor de fotoreportage van Fons Agterhuis

Vandaag stond de thuiswedstrijd tegen SJO HSVC’20 op het programma.

Echter werd deze wedstrijd omgezet naar een 2e uitwedstrijd. Omdat Hontenisse over een kunstgrasveld beschikte en de verwachting, een week  geleden,  was dat de velden van de Boys weer zouden worden afgekeurd. Dit was echter niet het geval, maar toch werd deze wedstijd bij Hontenisse gespeeld.

Bij de Boys waren redelijk wat spelers of ziek of geblesseerd.

Heel lang ging de wedstrijd gelijk op en was het een spannende eerste helft. Totdat er een vrije trap werd gegeven aan de Boys. Dani zette zich achter de bal, gaf een voorzet waar Mats zijn hoofd tegen aan knikte. Via de keeper ging de bal, niet geheel duidelijk over de lijn, maar Arman schoot de bal duidelijk tegen de touwen en nu was er geen twijfel mogelijk. De 0-1 stond.

De rust ging dus in met een voorsprong naar de kleedkamer.

In de tweede helft was HSVC duidelijk de betere, wat resulteerde met een bal snoeihard op de lat.

Niet veel later werd er een harde overtreding gemaakt op een Hontenisse speler op de 16. Het was een mooie vrije trap die via de paal achter Matthijs tegen de touwen ging. En was de 1-1 een feit.

Niek werd als laatste man geposteerd in de tweede  helft. Weer was het HSVC dat op voorsprong kwam, door een mooie combinatie werd een speler alleen voor de keeper gezet en deze schoot de bal binnen 1-2.

Nu was het Mats die even zijn hoofd verloor en een overtreding maakte. De assistent scheidsrechter vroeg aan mij of dit ook in het verslag kwam. Bij deze dus. Ik moest mij schamen voor het verslag van de vorige wedstrijd. Ik heb het nu rechtgezet en ben blij dat tegenstanders ook mijn verslag lezen.

Corner voor de Boys, Arman zette zich hier achter en schoot de bal langs iedereen en daar stond Dani die de bal met een boogbal over de keeper schoot. 2-2.

Vervolgens was het weer HSVC dat op voorsprong kwam en weer met een fraaie combinatie. Weer werd er een speler alleen voor de keeper uitgespeeld en werd het 2-3. Maar dit duurde niet lang. Wederom werd Arman aan de zijkant de diepte ingestuurd en die gaf een voorzet op een tegenstander en via hem ging de bal de goal in. 3-3. Moesten de Boys nu steeds achter komen om te kunnen scoren?

Nee, het beste moet je voor het laatst bewaren. Nu kreeg Noah het op zijn heupen en schoot van grote afstand de bal binnen na een afgeketste vrije trap voor de Boys.

Na enkele goede resultaten van HSVC was dit de eerste wedstrijd die geen punten opleverde.