Vandaag tegen HSVC’20.

... (penalty)
Louis Barbe (afstandschot)
Mats Vermeersch (afstandschot)
Finn van Dixhoorn (vrije trap)
Noah Jonkman (intikker)

9 oktober 2021 13:30

O. Qabil

Sportpark SDO'63
Roverbergsepad 4
4586AH
LAMSWAARDE

Klik hier voor de fotoreportage van Fons Agterhuis

In eerste instantie wist ik niet waar deze wedstrijd gehouden werd.

Wat is HSVC ’20? Dit is een samenwerkingsverband tussen VV Hontenisse en SDO’63. Een SJO.(samenwerkende jeugd organisatie) Jeugdspelers van deze twee verenigingen komen uit onder de gezamenlijke vlag van HSVC’20. Vandaag werd de wedstrijd gespeeld in Lamswaarde op de velden van SDO’63.

De Boys kwamen op het veld met de nieuwe voetbalshirts gesponsord door de ING bank.

De wedstrijd ging in het begin nogal gelijk op met aan beide kanten wat kansjes. De grootste kans was voor Aman die alleen voor de keeper kwam en gehaast naast schoot. Ook werd er aan de Boys kant wat fouten gemaakt die voor kansen zorgden voor de tegenpartij. Maar deze schoten of over of naast. De Boys spelers gingen mee met het spel van HSVC en werden nogal slordig. Alleen maar lange ballen en geen combinaties terwijl ze veel beter waren. Maar daar was weer Arman. Zijn schot werd fraaie geblokt door de keeper, maar deze rekende niet meer op een schot van afstand die bij Louis voor zijn voeten was gekomen. En die schoot hard in. 0-1.

De scheidsrechter ging steeds mee met de grensrechter en floot als deze zijn vlag omhoog stak. Dit tot ergernis van de meegereisde Boys supporters.

Ook Mats was het beu en met een afstandsschot zette hij de 0-2  op het scorebord. Voor de rust werd een Boys speler buiten de zestien tegen de grond geduwd. Doorspelen riep de scheids. Niet lang daarna , vlak voor de rust werd er een HSVC speler geduwd in de Boys 16 en werd er voor een penalty gefloten. Deze werd onberispelijk tegen de touwen geschoten. Met 1-2 werd er ook voor de rust gefloten.

Na de thee, waar de Interim trainer van de dag, Eric de Vries, wat omzettingen gedaan en wat verse krachten ingebracht. Maar nog steeds werden er diepe ballen gegeven in plaats van combinerend de tegenstander weg te tikken. Duidelijk dat de Boys sterker waren. Vrije trap in de middencirkel voor de Boys. Finn stond klaar en tot ieders verbazing ging de bal, zonder tussenkomst van wie dan ook, in de goal. Dit was een beauty. Nog was de koek niet op, ook Mats was van plan om te scoren. Hij schoot  tegen de keeper op en het was Noah die de bal kon binnen tikken. Dit was de 1-4. Nog steeds was het aan de zijlijn niet stil, volgens de kenners werd er regelmatig gevlagd voor buitenspel als het gevaarlijk was voor de goal van de plaatselijke voetbalclub. Soms terecht maar ook niet altijd.  Ook de trainer kan het niet laten om tegengas te geven tegen deze commentaren. Had beter kunnen zwijgen en het over hem heen laten gaan. Tenslotte was het Matthijs, de Boys keeper, die de Boys behoede voor nog een tegengoal. Met een katachtige reflex haalde hij een bijna zekere goal uit de bovenhoek van zijn goal. Hiermee kreeg hij de handjes op elkaar van het publiek. Niet lang daarna floot de scheids voor het einde van de wedstrijd.  Al met al een verdiende overwinning maar in het geheel gezien niet de beste wedstrijd van onze kant. Maar we staan nog steeds op de eerste plaats.
Stand_JO13-1.png