Beladen wedstrijd van JO15-1 in Heinkenszand.

Luctor Heinkenszand JO15-1

20 november 2021 11:30

R. Steensma

Sportpark Heinkenszand
Dorpsstraat 102
4451AC
HEINKENSZAND

Link fotoreportage Fons Agterhuis
Vandaag stond de topper op de agenda tegen Luctor-Heinkenszand.

De nummer 1 tegen de nummer 2. De scheidsrechter floot om 11.30 uur deze “beladen” wedstrijd in gang. Het ging gelijk op en er waren wat kansjes aan beide kanten. Pas na 15 minuten op de klok was het eigenlijk pas de eerste mogelijke kans voor Luctor.Aan beide kanten werd er goed gevoetbald. Maar het fysiek sterk Luctor kon ook geen potten breken. Het was een sterke eerste helft, waar beide teams vooral het publiek vermaakte met goed voetbal. Er zat genoeg spanning in.

Na de rust kon je toch merken dat onze Boys, bijna allemaal 1e jaars het zwaar kregen tegen de duidelijk 2e jaars van Luctor. Na amper 5 minuten spelen in  de tweede helft was het toch Luctor die de eerste het net liet bollen. Een slechte voorzet kwam gelukkig voor de voeten van een Luctor speler en die schoot de bal binnen. Maar ook nu toonde de Boys karakter en gingen fel voor elke bal. Er moest zelfs nog een bal van de lijn gehaald worden door een Luctor verdediger. De tot dan toe goed fluitende scheids gaf af en toe wat te veel vrije trappen aan de thuisploeg. Maar ook dit mocht niet baten. Nog 9 minuten te spelen en er werd omgeschakeld. De Boys gingen achterin 1 tegen 1 voetballen om zo toch te proberen er een puntje uit te halen. Wat niet lukte. Het was Luctor Heinkenszand die de drie punten in huis hielden.

Al met al eigenlijk wel verdiend. Heel sterke eerste helft van de Boys. Maar een publieksbinder was het zeker.