Het was waterkoud en dat bleek ook wel in het spel.

GPC Vlissingen JO15-1

Noah Jonkman (schot)
Arman Pandal (intikker)
Arman Pandal (schot)

6 november 2021 9:30

R. van den Kieboom

Zuidersportpark
Frederik van Eedenstraat 19
4532ET
TERNEUZEN

Link Fotoreportage van Fons Agterhuis

Vandaag stond de wedstrijd op de agenda: vv Terneuzense Boys JO15-1 tegen GPC JO15-1. Met een ietwat afgewassen geel shirt betrad scheidsrechter Robbin van de Kieboom het veld. En ook iets later dan gepland, de NAC wedstrijd zat waarschijnlijk nog in zijn hoofd.

Afijn. Hij floot de wedstrijd op gang. Wat werd er slecht gevoetbald, leek wel of er een schoolfuif was geweest de avond er voor. Geen enkele pass kwam aan. Het liep van geen meter. Hoe hard de trainers, Leander en de geblesseerde Thiemo, ook riepen. Eindelijk na dik 28 minuten en zeker 7 wissels bij GPC zette Niek eindelijk de 1-0 op het scorebord. Met een schot werd de keeper verschalkt.

Er valt niet veel te schrijven over deze helft. Hopelijk wordt het na de thee wel anders.

En jawel, de frank is gevallen. Noah dribbelt vanaf de zijkant het zestienmeter gebied binnen en knalt de bal hoog tegen het net.2-0.

Vlak er achter was het Niek die een bal met veel effect over de keeper schiet, niet geheel onhoudbaar maar hij ging er in. 3-0.

Nu gaat het toch een stuk beter en de ene combinatie naar de ander volgen elkaar op. Er wordt feller op de bal gezeten en iedereen is nu weer bij de les. Keeper Lucas krijgt niet veel meer te doen. GPC komt alleen nog op de Boys helft bij het aftrappen na weer een goal. Dylan schiet de bal voor en Niek tikt de bal simpel binnen. 4-0.

Enkele minuten later is het weer Dylan die een voorzet geeft op Arman en ook die wordt binnen getikt. 5-0. Het laatste doelpunt werd weer door Arman gescoord. Nu ging de keeper goed in de fout. Hij trapte de bal uit precies in de vrijstaande Arman. En na enkele passen tikt hij deze dan ook binnen en stond de eindstand 6-0 op het scorebord. Na een slechte eerste helft werd het toch nog een ruime voldoende voor het Boys team.