PIJNLIJK VERLIES VOOR ONZE MANNEN!!!

Nieuw Lekkerland 1

23 oktober 2021 14:30

T. Gommans

Sportpark Excelsior
Tiendweg 10
2957TJ
NIEUW-LEKKERLAND

Opstelling Terneuzense Boys 1

nieuw.png = boys_logo.png

Link fotoreportage Harry Brouns

Op zaterdag 23 oktober 2021, speelde ons 1e elftal een uitwedstrijd tegen vv Nieuw-Lekkerland. Het was voor beide teams het 5de duel van deze lopende competitie. Voorafgaand aan deze wedstrijd stonden beide clubs op een gedeelde 3de plaats, met ieder 7 punten uit 4 gespeelde duels. Het doelsaldo was ook gelijk: +2, maar Nieuw-Lekkerland had meer doelpunten vóór gescoord. Dit zou dus een zéér belangrijk duel worden.

Afgelopen weekend hadden de Boys nog thuis gespeeld tegen Heerjansdam en met 0-0 gelijk gespeeld, terwijl Nieuw-Lekkerland op die zaterdag 16 oktober thuis tegen Heinenoord speelde en met 2-0 won.
De wedstrijd op zaterdag 23 oktober begon om 14.30 uur en de scheidsrechter was dhr. T. Gommans. Bij de vv Terneuzense Boys nog steeds geen Miroslav Peric helaas, maar hij is al weer langzaam in training.
In de tweede minuut hoekschop Nieuw Lekkerland, waarop Nando Pijnenburg goed redde. Gelijk opgaand spel. Nieuw Lekkerland drong toch behoorlijk aan. Prachtige pass van Ewoud van Troost op rechts. Tot nu toe weinig echt goede kansen. Beide ploegen blijven zoekende naar openingen, maar weinig lukt. Boys in de aanval toch vaker moeilijkheden bij de opbouw.

In de 11de minuut vrije trap voor onze mannen na overtreding op Mitchell de Nooijer. Kwam niets uit voort. Ons team is zeker niet de mindere en het gaat langzaamaan wat beter. 14de Minuut weer een goede redding van onze keeper Nando Pijnenburg op een inzet van Nieuw Lekkerland. En zo sleept de wedstrijd zich voort, op en neer.

In de 17de minuut kwam een speler van Nieuw Lekkerland bijna net voor de bal, maar onze keeper was er nét iets eerder bij. De passing bij de Boys kon toch vaker wat nauwkeuriger zijn. Beide teams toch aan elkaar gewaagd. Het spel speelde zich vooral af op het middenveld. Onze mannen begonnen toch meer de overhand te krijgen.

Ze storen ook goed bij de aanvalsopzetten van de tegenstander. In de 32e minuut werd een prachtig kopdoelpunt van Rick Gort afgekeurd wegens buitenspel, wat het volgens mij absoluut niet was!!! Maar ja, de grensrechter stak meteen de vlag omhoog, en de scheidsrechter nam het direct over.
In de 36e minuut weer een kans voor de Boys, maar ze speelden die niet goed uit. Je kreeg toch echt de indruk dat onze ploeg hier absoluut niet hoefde te verliezen. Wat opviel in deze fase was dat er weinig overtredingen te noteren waren. In onze verdediging had Glenn Michielsen toch veel moeite met het afstoppen van William Darjij van Nieuw Lekkerland. Fysiek een heel sterk speler.
De Boys konden er wel wat vaker iets feller op zitten. Nieuw Lekkerland fysiek toch iets sterker. De 1e helft eindigde in een bloedeloze 0-0, maar naar mijn mening had er 0-1 op het bord moeten staan.

Na de thee scoorde Jochem van der Meulen in de 47e minuut bijna die 0-1, na een zwakke terugspeelbal van een speler van Nieuw Lekkerland, maar hij was net niet gretig genoeg. De thuisclub maakte een zwakke indruk na rust en kwam maar moeilijk uit de eigen verdediging. Een moment later waren de Boys weer dichtbij de voorsprong, maar 1 minuut later viel die aan de andere kant. Damien Muller scoorde de 1-0 voor Nieuw Lekkerland uit een snelle tegenaanval. Totaal tegen de verhouding in! Éen of twee uitvallen, en ze scoren eenmaal, en dat was bij ons het probleem.

In de 56e minuut kwam Nieuw Lekkerland weer goed weg bij een aanval met een scoringskans voor de Boys. De thuisclub begon de ballen maar blind naar voren te trappen. Onze ploeg bleef maar moedig doorgaan met aanvallen, maar echt er doorheen komen lukte niet of weinig. Jochem van der Meulen raakte zichtbaar  vermoeid, en werd dan ook in de 66e minuut vervangen door Bart van Fraeyenhove. De Boys voelden dat ze zeker nog niet kansloos waren. Een gelijkspel zou méér dan verdiend zijn, maar dan moet je wel zelf scoren.

In de 71e minuut verlieten bij de Boys Ewoud van Troost en Bart Gort het veld en werden vervangen door Bart Hamelink en Remon de Vlieger. 1 Minuut later een schot van Cor Pieter Pander, dat net naast ging. Er volgde een wissel bij de thuisclub. In de 76e minuut kwam dezelfde Cor Pieter er nét niet doorheen. Het zat ook werkelijk op geen enkele manier mee voor de ploeg uit Terneuzen. Iets hierna verliet Cor Pieter het veld en werd vervangen door Jesper Cornelissen.
De Boys blijven maar proberen en Nieuw Lekkerland beperkte zich vrijwel alleen nog maar tot verdedigen. In de 90e minuut nog een corner voor onze mannen, maar zonder resultaat. En dan zal je zien, in de 93e minuut kregen de Boys de deksel op de neus, toen wederom Damian Muller uit een uiterst zeldzame tegenaanval, de 2-0 scoorde voor Nieuw Lekkerland! De wedstrijd was gespeeld!

Het resultaat was voor de Boys zéér teleurstellend te noemen, en de uitslag was dan ook heel erg geflatteerd te noemen. Een gelijkspel had meer recht gedaan aan deze wedstrijd. Het was niet overtuigend wat Nieuw Lekkerland op de mat legde, maar zij benutten hun kansen beter!
Komend weekend, op zaterdag 30 oktober, spelen de Boys een thuiswedstrijd tegen vv Brielle. Dan op die zaterdag maar proberen om 3 punten binnen te slepen. Mannen, de inzet was wederom goed, maar het zat vandaag gewoonweg niet mee!                                                               Harry Brouns

Andere uitslagen in deze 1e klasse waren vandaag als volgt:
Heinenoord-Nieuwenhoorn: 2-4, BVCB-Oranje Wit: 2-4, RVVH-Papendrecht: 6-1, Heerjansdam-XerxesDZB: 2-2, Brielle-SHO: 3-3, en Kloetinge-Neptunus Schiebroek: 2-2!

De stand in deze klasse is na vandaag als volgt:

XerxesDZB

Terneuzense B.