Gelijkspel voelt aan als nederlaag

Heinenoord 1

... (schot)
Arto Dielhof
Anthal van den Berg
Jelle van der Starre
Danny van Valen
Djim Kammerman
Dejan de Feijter
Martijn Terlouw
Ramey salem
Joe Nyero

23 april 2022 14:30

G Beekman

TernBoysLogo.png Heinenoord.png
Klik hier voor de fotoreportage van Jeanette de Pooter

Klik hier voor de pupil van de week

Op zaterdag 23 april speelde het eerste elftal de thuiswedstrijd tegen SV Heinenoord. Het onderlinge verschil voor aanvang van de wedstrijd bedroeg slechts 4 punten, waardoor voor beide ploegen het belang groot was. Verliezen was voor beide ploegen niet gewenst.

SV Heinenoord trad aan met een nieuwe trainer na het ontslag van Joop Hiele. Terneuzense Boys kon over een vrijwel fitte selectie beschikken. Jesper Cornelissen was net als Thiemo Moes geschorst voor 1 wedstrijd. Keeper Nando Pijnenburg was op tijd hersteld voor deze wedstrijd. In de voorafgaande wedstrijd van het tweede raakte keeper Jeffrey Buren, vorige week basisspeler, helaas geblesseerd en viel voor de wedstrijd alsnog af.

Er werd als volgt gestart:

Nando

Wouter – Glenn – Ewoud – Dangelo

Mitchell – Bart – Ruben – CP

Mike – Remon

De wisselspelers waren Rick, Jochem, Miroslav, Ibrahim, Denny

De wedstrijd werd op een goed bespeelbare grasmat gespeeld. Het spel speelde zich in de eerste minuten af op het middenveld. Het eerste serieuze wapenfeit kwam in de 8e minuut van de bezoekers: vanuit de 16 werd een schot gekeerd door Nando en vervolgens de paal. Het vervolg leidde verder niet tot doelgevaar. Niet lang daarna kreeg Terneuzense Boys een vrije trap. Remon schoot de bal richting de kruising maar de keeper redde stijlvol.

Na een aantal corners waaruit niet werd gescoord was het in de 16e minuut Glenn die vogelvrij stond en de corner van Remon tegen de touwen kopte: 1-0!

Terneuzense Boys speelde een sterke eerste helft, en Heinenoord kon er niet veel tegenin brengen. Mitchell kwam na een goede aanval de keeper tegen die goed zijn doel verkleinde. Ook Mike kwam niet tot scoren na ingrijpen van de verdediging van Heinenoord. Op het veld begon het praten tegen elkaar en tegen de scheidsrechter toe te nemen, wat leidde tot een gele kaart voor Ewoud.

In de tweede helft is Heinenoord anders gaan spelen. Het verzwaarde middenveld kreeg meer overwicht en dat gaf de inleiding tot de tegengoal. De tegenstander kon op de rand van de 16 wegdraaien van onze verdediging en uiteindelijk met een geplaatst schot de 1-1 via de binnenkant van de paal scoren. Wat een domper!

De 1-1 zorgde voor meer onrust en er werd met vlagen vergeten op te bouwen zoals in de eerste helft wel gebeurde. Langs beide kanten was er af en toe doelgevaar. Heinenoord kwam met 2 vrije trappen dicht bij het doel maar deze gingen beiden naast het doel. De grootste kans was nog voor Jochem, die een scherpe voorzet niet in het net kon glijden.

Gezien het wedstrijdbeeld van de eerste helft was een overwinning zeker mogelijk, maar op basis van de tweede helft heeft Heinenoord zeker recht gehad op het gelijkspel. Toch voelt dit gelijkspel aan als het verliezen van twee punten en was de stemming in de kleedkamer niet opperbest.

Volgende week spelen we de uitwedstrijd tegen VV Brielle. We hopen ook in die wedstrijd weer punten mee naar huis te nemen.