Team prestatie zorgt voor overwinning tegen Xerxes

XerxesDZB 1

Jesse Branderhorst
Sjacco Meijer
Bruce van Kesteren
Marvin Strik
Leonardo de Pina
Wembley Paulino Reyes
Raoul Gangadin
Kai Fens

12 februari 2022 14:30

A.W.J. van den Boogaard

Klik hier voor de fotoreportage van Jeanette de Poorter

Klik hier voor de pupil van de week

TernBoysLogo.png Xerxes.png

Op zaterdag 12 februari stond de inhaalwedstrijd tegen Xerxes DZB op het programma. De wedstrijd stond in eerste instantie gepland op 27 november 2021, maar mocht toen niet doorgaan door de weersomstandigheden. Scheidsrechter van deze middag was Dhr. van den Boogaard. Hij werd bijgestaan door assistent scheidsrechters Van Krimpen en Essaghir.

Terneuzense Boys begon in de volgende opstelling:

Nando Pijnenburg, Wouter Faasse, Ewoud v. Troost, Glenn Mechielsen, Jesper Cornelissen, Bart Gort, Ruben van der Meulen, Mitchell de Nooijer, Cor-Pierter Pander, Remon de Vlieger, Jochem van der Meulen.

Wisselspelers: Jeffrey Buren, Sem Dhaene, Stan Roosse, Miroslav Peric

Het goede voorbeeld van vanmiddag werd gegeven door Tijl Sijrier, die vandaag de pupil van de week was en scoorde vanuit de officieuze aftrap.

In de eerste minuten waren de ploegen elkaar aan het aftasten. Het veld was goed bespeelbaar maar er waren wel degelijk verschillen met het spelen op kunstgras. Binnen 10 minuten was de eerste grote kans voor Terneuzense Boys. Remon kreeg in een 1:1 situatie met de keeper van Xerxes een grote kans maar schoot de bal tegen de keeper die attent zijn doel uitkwam. Ook in de rebound kreeg Remon de bal er niet in, mede doordat hij door de keeper gehinderd werd. De scheidsrechter vond het niet genoeg voor een strafschop. Terneuzense Boys was een paar keer dreigend via CP en Mitchell maar tot grote kansen kwam het niet. Op het half uur was de eerste serieuze kans voor Xerxes, maar in twee instanties pareerde Nando de bal goed. De 0-0 bleef op het scorebord staan. Er kwam nog een kans via Jesper (gepakt door de keeper) en voor Jochem na een goede actie van Remon. Na een handjevol mogelijkheden werd de kleedkamer voor de rust opgezocht met een 0-0 stand.

De tweede helft begon voortvarend. Er was meteen een kans voor Jochem maar zijn schot werd gekraakt. In de 55e minuut werd Jochem gewisseld voor Miroslav. Na een uur was er een grote kans voor Xerxes, maar onze keeper Nando bracht knap redding. Via zijn vingertoppen toucheerde de bal de buitenkant van de paal. In de 67e minuut was er een gevaarlijke vrije trap van Remon. Zijn inzet werd in eerste instantie gekeerd. In tweede instantie kreeg Ruben de bal niet langs de keeper van Xerxes. Niet alleen Terneuzense Boys kwam meer voor het doel van de  tegenstander, want ook Xerxes kwam regelmatig gevaarlijk voor het doel. Een aantal hoge ballen werd door Nando onderschept, en ook Ewoud bracht een keer redding op de lijn na een gevaarlijke inzet. Terneuzense Boys kwam er een aantal keren gevaarlijk uit. Tegen het einde van de wedstrijd werd Miroslav gelanceerd, maar werd door een overtreding tegen gehouden. De vrije trap die hieruit volgde werd genomen door Remon, en werd knap door Glenn met zijn hoofd tot doelpunt verwerkt: 1-0 Hierop volgend waren er een aantal wissels aan de kant van Xerxes. Bij Terneuzense Boys werd Remon vervangen door Rick Gort. Scheidsrechter van den Boogaard trok tot het einde van de wedstrijd nog geen kaart, maar vond het in de 87e minuut nodig om Bart Gort voor een ogenschijnlijk onschuldige overtreding de eerste kaart van de wedstrijd te geven. In de blessuretijd vielen er bij de thuis- en uitploeg nog kaarten. Na een tumultueus slot en 6 minuten blessuretijd konden de drie punten bij Terneuzense Boys worden bijgeschreven. Een prima teamprestatie tegen een goede tegenstander. Na deze wedstrijd staat Terneuzense Boys op plek 7, en doet het goede zaken. Het was fijn om weer veel supporters langs de lijn te zien!

Via deze weg willen we Harry Brouns veel beterschap wensen. Hopelijk zien we hem snel weer rond het veld!

Volgende week zaterdag (19 februari) is er weer een compleet competitieprogramma. Wij spelen dan de uitwedstrijd tegen Oranje-Wit (15:00).