VV Terneuzense Boys 2 wint verrassend (2-3) in oefenduel van FC Axel 1

FC Axel 1

18 september 2021 14:30

B. Rietjens

Axel, 20 september 2021, kort verslag van onze speciale reporter (@Marcsku)

Met het tweede van de Boys wonnen wij afgelopen weekend van het eerste van Axel. Een terechte overwinning tegen een tegenstander waar ons 1e elftal het in de 2e klasse altijd bijzonder lastig tegen had. Insiders wisten dat het mogelijk was, maar het moest natuurlijk wel nog even gebeuren. Na doelpunten van Bart H., Sean en ‘n own goal van Jurriën werd het 2-3 voor de Boys 2.

Op het altijd zeer goed onderhouden sportpark van de fusieclub in Axel was het zaterdagmiddag goed toeven. Een heerlijk zonnetje zorgde voor een aangename temperatuur. Trainer Jeroen had een uitstekende selectie tot zijn beschikking. Menig 2e en 3e klasser zou tekenen voor deze mix van (oud-) spelers uit de 1e selectie en 3 grote talenten uit onze eigen jeugdopleiding.

FC Axel zakte vanaf de eerste minuut bij elk balbezit van onze Boys 2 in. Wij konden veelvuldig de bal rondspelen maar het leverde letterlijk geen kans op. De eerste bal op doel van de thuis ploeg ging er wel in. Bij dit prachtig afstandsschot was Nando (hij hoorde de bal alleen maar) volkomen kansloos: 1-0. Daarna weer 75% balbezit voor onze Boys 2. En toen Sem eindelijk een keer op avontuur kon gaan was het ook meteen raak. Sem schoof de bal in de zestien bij Jesper in de voeten. Die pingelde wat en kapte zich mooi vrij. Hij legde de bal panklaar terug op Bart H. die de bal op zijn beurt keihard de kruising in joeg: 1-1.

Na de rust liet FC Axel hun systeem toch een beetje los en werd de wedstrijd wat meer open. Boys 2 was wel de bovenliggende partij. Na zo’n 20 minuten werd het 1-2. Na slecht uitverdedigen van FC Axel kwam de bal op links bij Stan. Die tikte hem door naar Bart H.    Bart H bediende Leander in de 16 die de bal in één tijd naar Sean passte. Die bedacht zich geen moment en schoot met zijn verkeerde been de bal via de onderkant van de lat binnen. Er is by the way een filmpje met het geluid van de goal, de goal zelf staat er helaas niet op.

Kort na deze goal maakte Roy van Ham de 2-2 voor FC Axel en kon de Boys 2 weer opnieuw gaan zoeken naar de overwinning. Na een scherpe voorzet won Tristan het kopduel van zijn tegenstander die ongeveer twee keer zo groot was dan hemzelf. . De bal kwam terecht op het hoofd van Jurriën Dam. Die kopte de bal iets te goed terug naar zijn eigen keeper en het werd zo 2-3! FC Axel probeerde nog wel wat, maar Boys 2 kwam niet echt meer in gevaar. Zelfs niet na de door scheidsrechter B. Rietjens toegekende 8 en een halve minuut blessuretijd in deze oefenpot.  Zo werd er knap, en zeker verdiend, gewonnen van een 2e klasser!

TB2 : Nando, Sander vd H, Sander Ov (’45 Michel), Sander Oo, Sem (‘60 Jens), Jens, Thomas (’45 Sean), Jesper (’75 Bart v F),  Stan, Bart H. (’80 Sander Ov),  Leander