3 belangrijke punten voor Terneuzense Boys 2.

Heerjansdam 2

Norman Schilt
Louis Salacroup
Rob Plaizier
Raymar Osepa
Lucas Verspuij
Mark van Gameren
Joeri van Krimpen
Lars Huisker
Arjen Zwaal
... (schot)
Sean Winters (schot)
Leander Duerink (penalty)

12 februari 2022 12:30

E. Swagers

Afgelopen zaterdag stond de thuiswedstrijd tegen Heerjansdam op het programma. Er was een tegenvaller voor de wedstrijd met het uitvallen van Bartje. Gelukkig hadden we een sterke bank en konden we zonder al te veel te wisselen binnen het team starten aan de wedstrijd.

Opstelling: Jeffrey, Sander, Michel, Bambi, Oonkie, Dubbel, Thomas, Stan, Sem, Sean, Leander.

Het begin van de wedstrijd was goed. De Boys gingen gelijk in de aanval en met een paar goede combinaties werden de eerste paar kansen gecreëerd. De grootste kans was voor Sean maar zijn poging spatte uiteen op de lat. Daarna draaide het spelbeeld wat om. Door veel balverlies kregen de bezoekers de kans om in de omschakeling gevaarlijk te worden. Na een half uur spelen werd het 0-1. De spits van Heerjansdam kon alleen doorlopen op Jeffrey en schoot de bal in de korte hoek knap binnen. Kort daarna weer een 1 op 1 moment. De bal leek de goal al in te gaan maar met een uiterste krachtinspanning schoot Sem de bal net voor de lijn weg. Na 40 minuten eindelijk weer eens een aanval voor de Boys. Michel dribbelde in en speelde de bal richting Leander. Die liet hem vallen voor Sean en die schoot de bal tegendraads binnen. 1-1! Nog geen 2 minuten later werd Leander in de 16 naar de grond gewerkt en de scheids gaf een penalty. Leander benutte dit buitenkansje en zo was het 2-1. Waar het er lang op leek dat we met 0-1 zouden gaan rusten gingen we nu met een 2-1 voorsprong de rust in.

In de tweede helft was de eerste grote kans voor Thomas. Uit een corner kreeg hij de kans om de bal binnen te koppen maar deze ging helaas net over de goal heen. Na 65 minuten spelen een 2e gele kaart voor de spits van Heerjansdam. We gingen verder tegen 10 man. Lucas kwam in het veld voor Stan en niet veel later kwam Giovanni in het veld voor Justin. We hadden moeite om ondanks een man meer het goed uit te spelen. De verdediging stond prima en Heerjansdam kreeg eigenlijk helemaal geen kansen meer. Na 70 minuten spelen toonde Thomas nog eens zijn specialiteit met een verwoestend schot van 30 meter in de kruising… van het vangnet. 5 minuten voor tijd kwam Maxim nog binnen de lijnen voor de moegestreden Sem. Kort daarna viel de bevrijdende 3-1. Thomas speelde de bal op Leander. Hij gaf de bal naar rechts op Giovanni. Giovanni bleef rustig en schoot de bal in de korte hoek langs de keeper binnen.

3 belangrijke punten voor Boys 2! Dinsdag alweer de volgende wedstrijd op het programma. Dan spelen we een uitwedstrijd tegen EBOH 2.