Terneuzense Boys 2 wint uitwedstrijd tegen EBOH 2.

EBOH 2

15 februari 2022 19:45

A. Karacelik

Sportpark Schenkeldijk
Sportcomplex Schenkeldk 6
3328LE
DORDRECHT

Op een regenachtige dinsdagavond stond de inhaalwedstrijd tegen EBOH 2 gepland. Jeroen stuurde de volgende 11 namen het veld in. Jeffrey in de goal. De achterhoede bestond uit Sander, Michel, Bambi en Oonky. Thomas en Stan vormden het blok voor de verdediging. Justin begon vanaf rechts, Bart H vanaf links, Rick Gort op 10 en Leander begon in de spits.

De wedstrijd was 2 minuten bezig en het eerste gevaar was al daar. Een bal viel precies tussen Michel en Bambi in. De spits profiteerde en kon zo doorlopen op Jeffrey. Hij schoof de bal onder Jeffrey door en de 1-0 was een feit. Na 5 minuten spelen werd Bart onderuit gehaald in de 16 meter. De scheids twijfelde niet en legde de bal op de stip. Leander schoot de penalty binnen en zo was het al 1-1. Weer 1 minuut later een grote kans voor EBOH maar Jeffrey redde knap op de inzet van dichtbij. Na een kwartier spelen moest Bambi het veld helaas geblesseerd verlaten en werd vervangen door Sem. Na 20 minuten spelen weer een aanval voor de Boys. Oonky kwam op aan de linkerkant en speelde de bal naar Leander. Die liet de bal vallen voor Bart en die schoot de bal 1 op 1 met de keeper in de verre hoek binnen. 1-2. De fase daarna lieten de Terneuzense Boys zien goed te kunnen voetballen. Met mooie combinaties werden er goede kansen gecreëerd om uit te lopen naar een grote voorsprong. Na een mooie aanval belandde de bal via Justin bij Leander maar die kwam net te kort om de bal binnen te schieten. Na 35 minuten een grote kans voor Sander maar zijn inzet werd nog net geblokkeerd door de tegenstander. Na 40 minuten spelen een steekbal van Leander op Rick. Hij kon 1 op 1 met de keeper maar schoot de bal helaas tegen de keeper aan. Zo gingen we rusten met 1-2.

De tweede helft was moeizaam. Het eerste moment was nog voor Bart Hamelink. Hij was langs de laatste verdediger maar tikte de bal helaas net te ver voor hem uit om tot een schot te komen. EBOH kwam daarna steeds beter in de wedstrijd en creëerde zeker 3 of 4 100 procent kansen om te scoren. De bal ging steeds net naast de goal. Daar kwamen we goed weg. Lucas kwam nog in het veld voor Bart Hamelink na 65 minuten spelen. Waar het er op leek dat de 2-2 er aan zat te komen viel 5 minuten voor tijd eindelijk de bevrijdende 1-3. Rick behield het overzicht en speelde de bal opzij naar Leander. Die schoot de bal langs de keeper en ook de verdediger op de lijn kon een doelpunt niet meer voorkomen. Kort daarna floot de scheidsrechter af en gingen de 3 punten mee naar Terneuzen.

Komende zaterdag de topper tegen Arnemuiden. Bij winst verkleinen we het gat tot 1 punt.