Terneuzense Boys 2 heeft na roerige week de kampioenstroeven in eigen hand

2995BL
HEERJANSDAM
tel. 078-6771983

Terneuzen, 14 mei 2022, kort verslag van onze speciale reporter (@Marcsku)

Het was een bijzondere week voor onze Boys 2. Bij de doordeweekse speelronde werd in Heerjansdam op dinsdag een pijnlijk verlies geleden. Concurrent voor de titel Arnemuiden won die avond met maar liefst 8-1 bij Walcheren. De kaarten waren ineens heel anders geschud. Op zaterdag speelden onze Boys weer hun vertrouwde spelletje en Drechtstreek werd vakkundig naar een nederlaag gespeeld. Een twintigtal minuten na de rust kwam het nieuws binnen dat Arnemuiden in Zierikzee bij MZC verloren had. Boys 2 heeft nu de kampioenstroeven in eigen hand. Dan moet er natuurlijk wel nog twee keer gewonnen worden…….

Op dinsdag 10 mei 2022 reisden onze Boys 2 af naar Heerjansdam. In het begin van de wedstrijd ging de strijd gelijk op maar na zo’n 20 à 25 minuten had het er toch alle schijn van dat wij op voorsprong gingen komen. Net toen wij echt leken door te drukken besloot de scheids van dienst uit het niets binnen 5 minuten 2 pingels cadeau te doen aan de thuisclub. Volkomen onterecht en voor mij nog steeds onverklaarbaar. Maar hij gaf ze wel en zo gingen wij met een 2-0 achterstand de rust in.

Na de rust kwamen onze Boys 2 deze klap ondanks het veldoverwicht niet meer te boven. Heerjansdam parkeerde professioneel de bus en daar konden we niet doorheen voetballen. Net voor tijd scoorde Stan met een afstandsschot nog wel de 2-1 maar meer zat er deze avond niet in. Met dit pijnlijke 2-1 verlies werd het een lange stille terugreis naar Terneuzen.

TB2 : Dennis, Sem, Michel (’26 Jens), Sander Ov., Jesper (‘77 Gio), Ibi, Thomas (’77 Noah), Stan, Bart H., Barry v. F, Leander

Op zaterdag 14 mei 2022 kwam Drechtstreek, dat nog kans heeft op de laatste periode, op bezoek op Boysonello. Al snel bleek dat het verlies van dinsdag onze Boys geen parten ging spelen. Na 7 minuten na een corner opende Lucas als meest oplettende in een wat onoverzichtelijke situatie de score: 1-0. Deze voorsprong werd in de 14e en 20e minuut uitgebouwd naar 3-0 door Stan (assist Leander) en Bart H. (afstandsschot). Bij deze stand (’39) deden de bezoekers uit Papendrecht wat terug: 3-1. Drechtstreek kreeg nog een grote kans op 3-2 maar die ging er gelukkig niet in. Net voor rust (’44) ging de wedstrijd al op slot. Een voorzet van Bart v F werd door niemand aangeraakt maar de bal verdween wel in het doel: 4-1.

Al na drie minuten in de 2e helft werd het na een pingel van Leander 5-1. De wedstrijd was nu echt helemaal gespeeld. Het was verder zeker een vermakelijke 2e helft maar doelpunten vielen er niet meer.

Aanstaande zaterdag spelen we uit bij Kloetinge de eerste van twee finales om het kampioenschap in de reserve 1e klasse. Aanvang wedstrijd op het Wesselopark is zoals het nu gepland is 13:15 uur.

TB2 : Dennis, Sem, Thiemo, Sander Ov., Justin, Thomas (’80 Simon), Stan, Lucas (’60 Gio), Bart H., Barry v. F (’70 Noah), Leander