Terneuzense Boys 2 kampioen in de reserve eerste klasse!

Kloetinge 2

Rob Schalkoort
Urven Bernardina
Sam Hoondert
Gio Picasouw
Joep Korstanje
Joep Korstanje (schot)
Stan Roose (schot)
Joep Korstanje (lob)
...

20 mei 2022 18:30

F.H.J. Westerink

Sportpark Wesselopark
Noordeinde 5
4481BJ
KLOETINGE

Klik hier voor de fotoreportage van Jeanette de Pooter

Terneuzen, 21 mei 2022, kort verslag van onze speciale reporter (@Marcsku)

Onze Boys 2 werd vandaag kampioen in de reserve 1e klasse! Eerder dan gepland maar deze zaterdag was meer dan ooit de mooiste dag van de week. Onze Boys 2 won op vrijdag op het Wesselopark met 3-6 van Kloetinge 2 en Arnemuiden 2 liet in eigen huis een flinke steek vallen door te verliezen van Groote Lindt 2. De vreugde werd vermengd met droefenis, of andersom, en op Boysonello vierden de kinderen van de club in aanloop naar een kampioensparty op 28 mei een bescheiden plus feestje in de kantine.

In Kloetinge werd op vrijdagavond om half 7 onder leiding van Wester Zuid 1 scheidsrechter afgetrapt voor een zeer belangrijke wedstrijd van onze Boys 2. De spanning in de benen van onze Boys 2 was aan de kant voelbaar. De eerste van twee finales moest gewonnen worden om het kampioenschap veilig te stellen. De thuisclub had aanvankelijk meer balbezit maar de eerste de beste kans na 17 minuten van onze Boys 2 ging er meteen in. Jesper leverde een strakke voorzet af en Barry v F kopte goed binnen: 0-1.

Na het doelpunt waren er eigenlijk weinig kansen voor beide partijen. In de 35e minuut dribbelde Barry v F zich door de verdediging vrij en gaf de bal op een presenteerblaadje aan Leander die de bal bekeken in de hoek netjes binnenschoot voor de 0-2. Tevens de ruststand. De spelers kregen een bakje thee en de reporter van dienst nam in de speciaal voor hem (en wellicht de 1.999 andere bezoekers) opgezette biertent een pilsje voor de stress.

Na de rust kwamen onze Boys 2 na 10 minuten op 0-3. Leander (lat) en Stan (nipt voorlangs) hadden het doel gemist maar Ibi liet met een hard schot in de kruising het net bollen. Kloetinge schakelde over op een offensiever systeem en de ingevallen zeer rappe nummer 21 tekende in de 57e minuut voor de 1-3. Vijf minuten later werd het 1-4 toen Stan aan het einde van een lange aanval lekker binnenschoot.

In de 64e minuut werd het 2-4. Het was weer de nummer 21 die Puup, die na zeer lange tijd zijn rentree maakte, verschalkte met een uitgekiende lob. Aanvoerder Lionel Fitch miste kort daarna gelukkig de kans op 3-4 en na een snelle uitval met Ibi in de hoofdrol kon Jesper het beslissende tikje geven voor de 2-5 (’70).

Kloetinge kwam nog terug tot 3-5 en Puup moest nog een paar keer reddend optreden om meer tegendoelpunten te voorkomen. Jesper tekende voor de eindstand: 3-6. Veel mooier kon het op het Wesselopark voor ons vandaag niet worden. De eerste van wat eigenlijk twee finales moesten worden was gewonnen. Dat Arnemuiden op zaterdag zou verliezen was door de feestcommissie niet ingecalculeerd. Maar dat maakt het kampioenschap er niet minder mooi om.

Aanstaande zaterdag spelen we op Boysonello tegen EBOH. De platte kar kan van stal gehaald worden en dat mag u natuurlijk niet missen. Aanvang wedstrijd om 12.30 uur. De feestelijkheden duren daarna voort tot na middernacht.

TB2 : Puup, Sem, Thiemo (’36 Jens), Thomas, Jesper, Stan, Ibi, Gio, Bart H., Barry v. F (’65 Niels), Leander