Boys 2 wint knotsgek doelpuntenfestijn (4-5) bij Pelikaan 3 in Zwijndrecht

Middellijn 9
3335KC
ZWIJNDRECHT

Klik hier voor enkele foto's

Zwijndrecht, 23 maart 2022, kort verslag van onze speciale reporter (@Marcsku)

Op sportpark Bakestein was de opluchting bij de spelers van Boys 2 om 16:48 uur zeer groot. In de hoek van het kunstgras van het hoofdveld van ZVV Pelikaan maakte de opluchting plaats voor lachende gezichten. Thomas deed met een bicycle kick nog eens voor hoe hij in zijn beleving scoorde en super subs Noah en Gio namen glunderend de felicitaties van hun ploegmaten en het meegereisde driekoppige publiek in ontvangst. Dat wij hier nog gingen winnen was toch een klein wonder. De eerste helft was een drama maar na de rust werd op wilskracht de 3-1 achterstand omgezet in een 4-5 overwinning.

Na 4 minuten was het al raak. Slap verdedigen resulteerde in een eigen goal van Oonky. Daarna deden we toch snel wat terug. In de 12e minuut raakte Justin de paal. In de 23e minuut werd het 1-1. Een harde voorzet van Stan werd bij de tweede paal door een oplettende Sem binnengelopen.

Maar de vreugde was van korte duur. Een minuut of drie later was het na een collectieve inschattingsfout van onze verdedigers al weer 2-1. En even later ging de bal op de stip. De spits werd bij zijn schot dat naast ging een klein beetje gehinderd en vanaf de helft van de thuisclub (de club uit onze klasse met het mooiste tenue, maar dat geheel ter zijde) constateerde de scheids met zijn arendsoog dat het een onreglementaire overtreding was. Je bent natuurlijk blij dat er tegenwoordig nog iemand wil fluiten maar als zelfs de spits in kwestie aan de kant tegen je komt vertellen dat er helemaal niets aan de hand was zakt de moed wel in je schoenen. Maar goed, Rafael kon het gevaar niet keren dus werd het 3-1. Tevens de ruststand.

Na de rust een heel ander de Boys. Toen we een paar minuten onderweg waren werd Leander aangespeeld net buiten de zestien. Hij draaide goed weg bij zijn tegenstander en liet de bal weergaloos met een mooie curve in de bovenhoek verdwijnen. Na 7 minuten de 3-3. Corner Stan werd terug gekopt door Bambi en Thomas drop kickte de bal in het dak van het doel.

Nu leek het kwestie van de voorsprong pakken maar niets was minder waar. In de 58e minuut werd slecht uitverdedigen afgestraft en stond er 4-3 op het scorebord. In de 67e minuut constateerde de scheids (ook nu misschien wel weer als enige op het veld want echt duidelijk was het niet, maar er was ook wat goed te maken) hands van een verdediger van Pelikaan. Penalty! Koud kunstje voor Leander en 4-4.

Assistent Dennis (Jeroen was druk aan het vlaggen) bracht in de 68e minuut een dubbele wissel. Stan en Justin verlieten het veld voor Noah en Gio. En twee minuten later was het raak. Noah ging door op links en leverde een bekeken voorzet af. Lucas stapte over de bal en Gio stond plots oog in oog met de keeper. Met een beheerst balletje verschalkte hij de doelman: 4-5. Veel gekker moest het toch niet worden.

Dat werd het bijna wel. Nog drie keer werd de thuisclub gevaarlijk. En eigenlijk steeds door stommiteiten van onze eigen spelers. Het was vooral door goed keeperswerk van Bambi net buiten het strafschopgebied dat de bal niet meer het net achter Rafael raakte.

Zo werd het toch nog een leuke middag. Op basis van de eerste helft had ik eigenlijk bedacht dat ik bij de eerstvolgende uitwedstrijd maar in de tuin zou gaan werken. Maar op 9 april zullen we nu maar weer naar Zierikzee afreizen. Overigens spelen onze Boys 2 eerst natuurlijk weer een thuiswedstrijd. Op 2 april om 12.30 tegen Walcheren 2.

TB2 : Rafael, 3x Sander (’46 Lucas voor Sander vdH.), Sem, Justin (’78 Noah), Jens, Bart H., Stan (’78 Gio) , Thomas, Leander