Kampioen Boys 2 sluit seizoen in stijl af en wint met 4-2 van EBOH 2

28 mei 2022 12:30

J.H.W. Wisselink

Klik hier voor de fotoreportage van Jeanette de Pooter

Terneuzen, 29 mei 2022, kort verslag van onze speciale reporter (@Marcsku)

Op Boysonello speelde kampioen Boys 2 haar laatste wedstrijd van dit seizoen. Na een spectaculaire opkomst met fakkels, oranje rook en vlaggende spelertjes van JO11-1 werden onze kampioenen onder luid applaus op het veld onthaald door het talrijk aanwezige publiek.

Het kampioenschap van Boys 2 met allemaal jongens van de club is er eentje om in te lijsten naast het kampioenschap van het eerste twee jaar geleden. Producten van een hele sterke generatie van eigen jeugd. Een kweekvijver waaruit bijzonder genoeg niemand naar een andere club vertrok. Vraag is of dat na dit seizoen ook zo zal blijven, we gaan het de komende weken meemaken.

Op veld 4 werd het binnen het kwartier 2-0 door doelpunten van Barry v F en Ibi. EBOH gaf flink wat tegenstand en maakte na 25 minuten de 2-1. Net voor rust liepen onze Boys weg naar 4-1 door doelpunten van Stan en Bart H. Net na rust werd het 4-2. Het gas ging er daarna helemaal af. Dus die 4-2 was ook de eindstand. Na de formele uitreiking van de schaal door de voorzitter ging het gas weer op.

Omdat nog een drietal spelers moest aansluiten bij het eerste keken we eerst gezamenlijk onder het genot van een Juupje naar een jammerlijk verliezend Boys 1. Daarna gingen we op de platte kar  richting het Bierwinkeltje voor het kampioensdiner met friet en snacks. Een aantal sloot het bezoek aan de markt af met een duik in de fontein.

En na de ontvangst van de platte kar op het parkeerterrein en individuele verwelkoming van alle spelers en staf kon het kampioenschapsfeest eindelijk echt losbarsten. En dat feest duurde tot in de hele late en voor sommigen vroege uurtjes. Een mooie afsluiting van een prachtig seizoen. Boys 2 kampioen, de Boys 2 kampioen !