Terneuzense Boys 2 verliest op eigen veld van sterk Kloetinge 2: 1-3

1e klasse A

5 maart 2022 12:30

H. Coskan

Terneuzen, 5 maart 2022, kort verslag van onze speciale reporter (@Marcsku)

Op haar eigen Boysonello was onze Boys 2 niet opgewassen tegen een zeer sterk spelend Kloetinge 2. De groen/witten zijn veruit het sterkste reserveteam dat ik dit seizoen gezien heb. Onbegrijpelijk dat dit team zo laag op de ranglijst staat. Wel was vandaag de onder 23 van Kloetinge vrij. Maar het zoeken en vinden van excuses gaat aan de verdiende overwinning niets veranderen.

Na 15 minuten kregen onze Boys 2 een eerste kans maar Jesper zijn inzet ging net voorlangs. Ook Kloetinge was 4 minuten later dicht bij een doelpunt maar in de 27e minuut was het echt raak. Jeffrey kon een flipperkastbal met assist van Stan niet onder controle krijgen en de aanvoerder van de bezoekers stond op de goede plaats om de 0-1 binnen te tikken. Nog geen twee minuten later was het bijna 1-1. Jesper leek in het 16-meter gebied gevloerd te worden maar de scheids besloot geen pingel te geven. En een handsdoelpunt werd terecht afgekeurd. Nog voor de rust werd de achterstand verdubbeld. Na een goede aanval van Kloetinge en slecht verdedigen aan onze kant werd het 0-2.

Vijf minuten na de rust leek de wedstrijd al beslist. De handige spits van onze tegenstander schoot na twee pogingen de 0-3 op het scorebord. Kloetinge geloofde het wel en ging wat relaxter spelen. Wij kwamen direct wat beter in de wedstrijd en na eerst een schot op de lat scoorde Leander, na een onderschepping van Thomas, met een mooie boogbal de 1-3. De 2-3 hing ook in de lucht maar na rood voor Bambi was het spel gespeeld.

Arnemuiden 2 verloor deze week trouwens ook. Volgende week spelen onze Boys 2 op Sportcomplex Bakestein in Zwijndrecht tegen Groote Lindt.

TB2 : Jeffrey, 3x Sander, Sem, Jens, Thomas, Bart H. (’70 Gio), Stan, Leander , Jesper (’46 Bart v. F)