Boys 2 boekt zonder wissels nuttige overwinning in Papendrecht

Parkweg 7
3356LM
PAPENDRECHT

Klik hier voor de fotoreportage

Papendrecht, 26 februari 2022, kort verslag van onze speciale reporter (@Marcsku)

Op het sportcomplex aan de Parkweg 7 pakte onze Boys 2 drie belangrijke punten in de race om de koppositie in de eerste reserveklasse A. Concurrent Arnemuiden verloor bij Seroos. Hiermee is het gaatje tussen de nummer één en twee nog slechts 1 schamel punt.

De aanloop naar de wedstrijd tegen VV Drechtstreek, de club die vorig jaar haar 75e bestaan vierde, verliep niet al te soepel. Een aantal figuranten van het tweede zat om half 11 al bij ons vlaggenschip in de bus toen besloten werd dat er toch maar met auto’s gereden moest worden. Even schakelen dus. En na vertrek kwam een afmelding van Justin binnen. Eindstand was dus dat we zonder wissels deze partij moesten spelen.

Bij de aftrap om half 3 was er een lekker zonnetje en op het kunstgras kon er heerlijk gebald worden. Verder dan wat kleine plaagstootjes kwam het in het eerste deel van de wedstrijd niet. Onze Boys speelde zoals ik het beoordeelde toch wat met de rem er op en de thuisclub was misschien wel wat meer in balbezit maar kon niet echt gevaarlijk worden.

Na een half uur kregen we toch wat kleine kansjes uit een corner en met een paar afstandsschoten van Sean en Stan. In de 38e minuut ging Jens op het middenveld op avontuur. Hij slalomde langs een paar tegenstanders en leverde de bal af bij Leander die net voor de zestien stond. Die stak de bal net achter de verdediging in de loop van Sean. Sean bleef rustig en rondde beheerst af: 0-1. Net voor rust werd de voorsprong bijna verdubbeld maar de inzet van Lucas ging jammer genoeg net naast.

Het begin van de tweede helft was wat slordig. Maar onze Boys hadden de wedstrijd onder controle. Michel liet de meegereisde supporters weten dat hij weer eens in zijn bekende zetel zat. Na 20 minuten werd Thomas binnen de lijnen van zestien meter gebied gevloerd. Scheidrechter van Meerkerk kwam vanaf de middelstip polshoogte nemen en besloot de bal niet op de stip te leggen. De vrije trap was wel gevaarlijk maar de bal ging er voorlopig nog niet in.

In de 25e minuut was het wel raak. Een erg lange pass van linkse wingback Oonky werd door Sean goed op stuit en snelheid beoordeeld. Hij was veel behendiger en sneller dan zijn directe tegenstander en pakte een paar meter voorsprong om daarna de bal op een presenteerblaadje klaar te leggen voor de meegelopen Lucas. Die benutte dit buitenkansje vlekkeloos: 0-2.

Drechtsreek was daarna nog 1x dicht bij de 1-2 maar Bambi bracht met een sliding redding. Het slotakkoord was met een kopbal op de lat ook voor Bambi. Eindstand: 0-2. Compliment voor keeper Jeffrey. Die hield mooi de nul en stapte dan ook tevreden met zijn clean sheet het veld af.

In Sas van Gent werd de overwinning bij het carnaval verder gevierd. Over hoe dat  afgelopen is volgt denk ik geen verslag. Volgende week spelen onze Boys 2 thuis tegen Kloetinge.

TB2 : Jeffrey, 3x Sander, Michel, Jens, Thomas, Sean, Stan, Leander , Lucas