Boys 2 heeft 10 minuten nodig om verrassend een punt te pakken tegen de nummer twee Nivo Sparta uit Gelderland

Nivo Sparta 2

Martijn van de Vegt
Piet Damen
Piet Damen
Naoufal Kaaoass
Bjorn Jongste (kopbal)
Bjorn Jongste (kopbal)
Stan Roose (schot)

Hoofdklasse HK

10 december 2022 12:30

M. de Zwarte

Terneuzen, 11 december 2022, kort verslag van onze speciale reporter (@Marcsku)

Op Boysonello leek de wedstrijd na 80 minuten wel gespeeld. Onze Boys 2 stond terecht met 0-2 achter en het had er alle schijn van dat de drie punten mee gingen naar de Bommelerwaard. Maar op één of andere manier kantelde (nooit gedacht dat ik dit woord ging gebruiken in een verslag) de wedstrijd en gingen de Boys 2 voor een punt. En dat punt kon na doelpunten van Stan en Leander in de laatste competitiewedstrijd voor de winterstop worden bijgeschreven. Een leuk cadeautje zo net voor de kerst. Wij gaan nu als nummer 10 van de ranglijst de winterstop in.

Net na de aftrap kon ik een kansje noteren van Mike maar daarna waren het toch vooral de bezoekers die het spel dicteerden. Dit resulteerde in de 18e minuut in de 0-1. Een corner, die volgens mij door Puup niet helemaal goed werd ingeschat, werd bij de 2e paal helemaal vrij binnengekopt. En na een half uur de 0-2. Ook nu kon de spits van Nivo Sparta weer zorgeloos koppend scoren. Rust 0-2.

In de tweede helft was Nivo Sparta vooral bezig om de tijd vol te spelen om drie punten te kunnen bijschrijven. In elke linie kon ik wel een speler selecteren die bij ons in het eerste niet zou misstaan. En dus zat het er heel eerlijk gezegd totaal niet in dat Boys 2 nog een rol van betekenis zou gaan spelen Een paar waterkansjes nagelaten leek het eigenlijk nergens op.

In de 80e minuut onderschepte Stan plots een bal vanuit de verdediging van de Gelderlanders en hij schoof de bal in de hoek goed binnen: 1-2.

Gek genoeg voerden onze Boys 2 de druk ineens op. Plan B van trainer Ad ging zonder enige oefening werken. En 4 minuten voor tijd viel de gelijkmaker. En dat was een plaatje. Hele goed aangesneden voorzet van Mike, kopbal van Bambi in de loop van Leander en die toverde de bal prachtig binnen. 2-2.

TB2 : Puup, Delano (’82 Rutger), Sander vd H, Sander O., Stan, Thomas (’46 Niels), Sean (’70 Gio), Bart v F. ('46 Björn), Tariq, Leander. Mike