Boys 2 verliest op laatste speeldag en speelt in de nacompetitie

Pereboomweie 2
4341LV
ARNEMUIDEN

Terneuzen, 29 mei 2023, kort verslag van onze speciale reporter (@Marcsku)

Kent u die mop van die twee Zeeuwse tweede elftallen die iets gingen regelen om te zorgen dat ze volgend seizoen allebei in de hoofdklasse zouden spelen zodat ze in elk geval 1 verre reis minder hadden? Ik niet. En in Arnemuiden kent ook niemand hem. In Hardinxveld kennen ze hem wel. Want er werd helemaal niets geregeld.

Hardinxveld speelde om 12 uur deze zaterdag gelijk tegen VVGZ. Dus Boys 2 moest een punt halen om het vege lijf te redden. Voor Arnemuiden maakte het niets meer uit. Op Twitter kondigde een volger van Hardinxveld al aan dat ze nacompetitie moesten gaan spelen. Die Zeeuwen gingen gelijkspelen. Dat kon niet anders.

Maar vanaf seconde één was al duidelijk dat de thuisclub wilde winnen en dat zij hun sportieve plicht gingen doen. Zij klapten er op en binnen twintig seconden was het na zeer slecht verdedigingswerk van Boys 2 1-0. Halverwege de eerste helft werd het 2-0. Ook de ruststand.

Vijf minuten na rust werd het na een vrije trap van Leander 2-1. Boys 2 leek even wat op te leven om vervolgens weer te verzanden in het slecht voetbal. Arnemuiden dat de hele wedstrijd veel sterker was liep uit naar 4-1. Leander maakte net voor tijd nog de 4-2.

Volgende week spelen voor de nacompetitie thuis tegen SVOD. Nieuwe ronde, nieuwe kansen.

TB2 : Matthijs, Sem, Brent (’55 Niels), Rutger (’46 Sean), Chris, Thomas, Bart H. (’46 Björn), Stan, Bart v F. (’80 Timon), Leander, Mike (’46 Tycho)