Derop of deronder.

Noah Jonkman (schot)
Noah Jonkman (intikker)
Assist: Tygo du Puy
Tygo du Puy (afstandschot)
Juda Munneke (schot)
Assist: Tygo du Puy
Sem du Puy (schot)
Arman Pandal (schot)
Tygo du Puy (afstandschot)

klasse Zwaluwen Jeugd Beker (1e fase) 13

29 oktober 2022 11:00

C. Opree

Sportpark Haestinge
Sportlaan 2 B
4695BA
SINT-MAARTENSDIJK

Klik hier voor de fotoreportage van Fons Agterhuis

Vandaag stond de inhaalwedstrijd op het programma tegen Smerdiek. Het  was een belangrijke wedstrijd voor onze Boys. Waarom? Voor aanvang van deze wedstrijd stonden de Boys op een derde plaats achter FC Axel en VV SJO HSVC’20. FC Axel 11 punten en een doelsaldo van 15 voor en 4 tegen, terwijl zij een wedstrijd meer hadden gespeeld. VVTB JO15-1 had 8 punten en een doelsaldo van 10 voor en 4 tegen. Dus bij winst en minimaal 6 doelpunten kon VVTB op de eerste plaats komen. ER zat enige druk op deze wedstrijd zoals jullie kunnen begrijpen.

Na het eerste fluitsignaal werden de Boys ruim aangemoedigd door de vele meegereisde Boys supporters.

Niet lang hadden de Boys niet nodig om de 0-1 op  het scorebord te zetten. Dylan gaf een puike voorzet die Noah maar voor het intikken had. De tegenstander hadden hun handen vol aan de goed combinerende Boys.  Finn gaf een puike dieptepass en bracht zo Noah alleen voor de keeper en schoot de bal tegen het net. 0-2.

Het ging maar door, nu kreeg Finn het op zijn heupen en omspeelde de gehele verdediging en scoorde zelf de 0-3.

De gang zat er goed in. Ze lagen op schema, zou het dan toch lukken?

En de eerste helft was nog niet eens klaar. Weer een voorzet van Finn en nu was het weer Noah die de bal voor het intikken had. 0-4.

Dit werd tevens de ruststand.

Na de thee wat wissels.

Tygo gaf nu een goede voorzet en nu had Dylan de bal voor het inschieten. 0-5.

Niet lang daarna de verlossende 6e goal. Afstandsschot van Tygo. Keeper kon er niet bij. De Whatsappjes gingen nu richting Terneuzen. Weer was het Tygo die met een lob Juda in stelling bracht en ook hij schoot de bal tegen de touwen. Nummer 7 was een feit.

Nog was de koek niet op, Arman kwam alleen voor de keeper maar deze redde en de bal kwam voor de voeten van Sem en die schoot de rebound binnen. Weer wat whatsapp verkeer naar Rik en Leander, “ze laten het liggen onze Boys, het is nu 7-2”. Langs de lijn grote hilariteit.

Het was weer Finn die de bal voorschoot en nu was Arman weldoeltreffend en schoot nummer 9 binnen. Nog even een vervelend momentje voor de keeper van de tegenpartij. Bij een duel raakte het hoofd van Arman de keeper vol in zijn zij en hij moest de strijd staken, waarschijnlijk met een gekneusde rib. Zijn vervanger, een speler, liet niet op zich wachten en stond snel klaar. Maar ook hij kon nog een keer vissen. Hier was het weer Tygo die met een afstandsschot de nummer 10, 10, 10 tegen de touwen joeg.

Vlak hierna floot de goed leidende scheidsrechter de wedstrijd ten einde. Oja, Rik en Leander zijn na de wedstrijd uiteraard op de hoogte gebracht van de werkelijke uitslag. 0-10.

In de kantine van Smerdiek werd het nog gezellig met friet en snacks. Onze Boys hadden dus de beker gewonnen en gaan dus verder.