Boys JO15-1 doet goede zaken.

SJO HSVC'20 JO15-1

Noah Jonkman (intikker)
Assist: Tygo du Puy
...

11 maart 2023 11:00

J Neve

Sportpark 't Prinsebos
Emmastraat 17 a
4587EO
KLOOSTERZANDE
tel. (0114) 681800

Klik hier voor de fotoreportage van Fons Agterhuis

Vandaag stond de belangrijke wedstrijd op de planning. Waar bijna alles werd afgelast door de vele regen ging deze wedstrijd wel door. Op het kunstgras van HSVC’20 in Hontenisse.

HSVC is altijd al een beduchte tegenstander voor de Boys geweest en nu ook werd er vanuit gegaan dat dit ook een moeilijke wedstrijd zou worden. Vooraf is dan ook niet te bepalen wie er met de punten aan de haal gaat.

Een kwartier later dan gepland floot de scheidsrechter de wedstrijd in gang.

De eerste helft had de ploeg uit Hontenisse toch het betere spel en was steeds gevaarlijk voor de goal. Dankzij goed keeperwerk van Lucas werd steeds de nul gehouden. Zelfs toen een speler alleen voor hem kwam stond hij zijn mannetje en redde fraai. Na wat omzettingen in het elftal kwam er verandering in. Tycho werd op het middenveld geposteerd en hierdoor kwam er meer fysiek op het middenveld. De boys werden sterker wat resulteerde in een fraaie goal van Tycho du Puy. Hij soleerde langs een man of 3 a 4 en schoot de bal fraai binnen. 0-1.

Net voor het rustsignaal was het weer Tycho die de bal vanaf de zijkant voor bracht en Noah had de bal maar voor het intikken.

Gelijk na de aftrap floot de scheidsrechter voor de thee. Ruststand 0-2.

Na de thee werd er hard gevochten door de Boys en liepen ze het vuur uit de sloffen. Tycho van Hecke moest zelfs nog flink aan de bak en redde fraai door de bal van de doellijn te schieten.

Het spel ging nu weer gelijk op en had HSVC veel kansen nodig. Toch werd het 5 minuten voor tijd nog 1-2.

Het werden nog 5 zware minuten voor de boys maar HSVC’20 kwam er niet meer aan te pas en de eindstand werd luidkeels gevierd door de spelers van onze Boys.