Bekeren tegen RSV uit Rucphen.

RSV JO15-2

Arman Pandal (schot)
Assist: Senn Sutin
... (schot)

Zwaluwen Jeugd Beker O15 1/4 finale Groep 5 1

19 april 2023 19:30

G.M. Fieret

Klik hier voor de fotoreportage van Fons Agterhuis

De wedstrijd begon iets later omdat een gedeelte van het team voor de brug stonden bij de sluizen. Ze hadden het bord gemist dat de route via de andere brug liep.

De ploeg uit Rucphen, liggend tussen Roosendaal en Etten-Leur, was RSV JO15-2. Knappe presentatie dat zij al zover waren gekomen in deze bekerstrijd.

Met frisse moed begon het team aan de wedstrijd, welke onder leiding stond van Gerrit Fieret en

ass. Scheidsrechter Arjen Roost.

Vandaag werd er niet gespeeld op het hoofdveld maar op het ietwat moeilijk te bespelen veld 4. Hoofdveld had wat flinke onderhoud gehad en mocht niet bespeeld worden voor zaterdag.

Afijn. Al na wat aftastingen was het Arman die de score al vroeg opende maar werd teruggefloten voor buitenspel. Of het nu aan het veld lag of dat de Boys nog niet goed bij de les waren. Vele combinaties lukte niet en kwamen niet aan. Noah kwam alleen voor de keeper maar schoot over, waarschijnlijk door een polletje. Maar RSV kwam steeds beter in de wedstrijd en konden wel het net vinden. Een speler kapte een Boys speler uit en scoorde fraai de 0-1. RSV was op dat moment ook de betere ploeg. Misschien kon er wat in de rust besproken worden over hoe het beter moest.

De ruststand was dan ook de 0-1 voorsprong voor RSV.

Na de rust kwamen de Boys beter uit de kleedkamer dan de tegenstander. Toch is er bij de Boys veel balverlies.

Maar dan volgt er een penalty voor de Boys. Arman zet zich er achter en de keeper tikt de bal naast. Ook al zit de bal goed in de hoek. Fraaie redding.

Maar eindelijk gaan de oranje zwart spelers beter voetballen en komen ze ietwat gelukkig op 1-1.

Mats schiet de bal hoog voor en de bal waait, mede gedragen door de wind binnen. Ze zijn los. De 2-1 valt niet lang er na. Bal de bal valt precies goed voor de voeten van Arman en schiet de bal binnen. Hier heeft hij zijn gemiste penalty goed gemaakt. Nu gaat het weer de goede kant op. Combinaties lukken weer en al snel valt de volgende goal. Mats begint aan een loopactie en schiet de 3-1 tegen de touwen. RSV spelers laten de hoofdjes hangen en is het schaap over de dam. Het is weer Arman die de 4-1 op het fictieve scorebord laat verschijnen. Nog is de koek niet op. Als Sen de bal voor schiet is Arman er weer als de kippen bij om de 5-1 tegen het net te schieten. Dit is tevens de eindstand van een wedstrijd die voor de Boys moeilijk begon maar toch een goed einde had.

De Boys zitten nu bij de laatste vier ploegen. Te weten: VV.Rijen uit Gilze en Rijen, DVS uit Waalre en de Alblas uit Alblasserdam.