Boys 2 wint de eerste wedstrijd van de nacompetitie ruim van SVOD’22

Hoofdklasse/1e klasse C) Nr. 12 RHK – MPK Resv 1A

3 juni 2023 12:00

F.H.J. Westerink

Terneuzen, 5 juni 2023, kort verslag van onze speciale reporter (@Marcsku)

Na een roerige week kwamen onze Boys 2 afgelopen zaterdag uit tegen SVOD ’22 voor de eerste wedstrijd van de nacompetitie. Er werden in de aanloop naar zaterdag harde noten gekraakt. Resultaat was dat niet langer trainer Ad de opstelling maakte maar dat interim trainer Kevin deze zaterdag het elftal op het hoofdveld van Boysonello aanstuurde. En met succes, SVOD werd na een goede wedstrijd met 5-0 verslagen en zo blijft de hoop op handhaving in de reserve hoofdklasse levend.

Vanaf de eerste minuut waren beide teams ijverig aan het zoeken naar openingen om tot de eerste doelkans te komen. In de 9e minuut kwamen wij met de schrik vrij. Een soort van mislukte voorzet zeilde over Dominique en raakt vervolgens de onderkant van de lat om vervolgens via de paal terug in het veld te springen. In de 14e en 17e minuut waren er kansen voor Mike en Leander maar zij konden helaas niet doeltreffend afwerken.

In de 19e minuut was het wel raak. Een goed aangesneden corner van Bart van F. werd bij de tweede paal goed binnengekopt door Ruben: 1-0. SVOD bleef goed meedoen en een tegengoal had er in de minuten na het doelpunt wel in kunnen zitten. In de 28e minuut draaide Leander goed weg bij zijn tegenstander en plaatste de bal perfect in de loop van Mike die de bal keurig binnenschoot: 2-0. Daarna ging de rem eraf en via doelpunten van Bart v. F. (assist Sem) en Bart h. gingen we met 4-0 rusten.

In de tweede helft probeerde SVOD nog wel wat terug te doen. Na een handsbal van Sem ging de bal op onze stip. Dominique plukte de inzet echter vakkundig uit zijn rechterhoek. In de 77e minuut werd de eindstand bepaald. Mike passeerde op snelheid zijn tegenstander. Hij zag Niels vrij staan bij de tweede paal. Niels tikte de bal na een afgemeten voorzet eenvoudig maar kundig binnen: 5-0.

Volgende week speelt onze Boys 2 in de tweede ronde thuis tegen Serooskerke 2. Om 12 uur. Be there!

TB2 : Dominique, Ruben, Glenn, Stan (’75 Niels), Sem, Bart H., Thomas (’82 Maxim), Thiemo (’64 Rutger), Bart v F. (’75 Björn), Leander (’82 Yannick), Mike