Pupil van de week

Pupil van de week bij de wedstrijd:

8

9

0

Siem is 8 jaar oud en speelt al vanaf de mini’s bij de Terneuzense Boys. Dit seizoen speelt hij in de JO9-1. Een ontzettend leuk team vindt Siem. Dat Siem bij de Boys speelt is heel logisch, want Siem zijn vader Ronald (in het 5de) en broer Thijs (JO13-1) spelen ook al jaren bij de Boys. Moeder Astrid staat uiteraard al jaren langs de kant om te supporteren.

Siem is linksbenig en is daarom vooral aan de linkerkant van het veld te vinden. Hij dribbelt het liefst van achteren naar voren, om vervolgens een mooie voorzet te geven of een mooi doelpunt te maken. Later als hij groot is (naar eigen zeggen), wil hij het liefst op het middenveld spelen. Daar spelen namelijk vaak de beste voetballers vindt hij. Siem is een echte fan van Ajax. Dusan Tadic vindt hij, ondanks dat hij niet op het middenveld speelt, de allerbeste speler van Ajax. Internationaal heeft Siem geen favoriete club of speler, al kan hij natuurlijk wel genieten van mooie acties en goals uit bijvoorbeeld Spanje en Engeland.

Naast voetballen, speelt Siem graag buiten. Voor een potje FIFA of Mariokart mag je hem ook altijd wakker maken. Daarnaast is Siem ook een grappenmaker en laat hij zijn trainers Edo Lucieer en zijn vader Ronald van de JO9-1, die toevallig beide voor PSV zijn, regelmatig weten dat Ajax toch echt wel de beste club van Nederland is.

Een favoriete speler van de Boys 1 heeft hij nog niet. Siem heeft de Boys 1 namelijk nog niet heel vaak zien spelen. Maar, zoals eerder gezegd vindt Siem dat de beste spelers vaak op het middenveld spelen. Toevallig weet Siem wel dat de aanvoerder van de Boys 1 op het middenveld speelt. Kortom Bart Gort zou zomaar zijn favoriete speler kunnen worden haha.

Klik hier voor de fotoreportage van Harry Bouns