v.v. Terneuzense Boys is opgericht op 1 mei 1949.

De eerste aanzet om te komen tot een voetbalvereniging die op zaterdag zou spelen, komt voort uit een schoolelftal van de Christelijke MULO-school aan de Grenulaan. Daar bestond reeds een elftal onder leiding van de daar werkzame leraar van Kooten. In een lokaal van de MULO-school vond de oprichtingsvergadering plaats.

De ongeveer vijftien aanwezigen hadden gereageerd op een advertentie in de krant.

De clubkleuren waren reeds bij de organisatoren bekend:
ORANJE - ZWART

Daar Terneuzense Boys niet over een eigen veld beschikte, mocht gespeeld worden op het oude HBS-terrein. Erg lang speelde Terneuzense Boys daar niet. We verhuisden naar de sportvelden in de buurt van de Molendijk.

In september 1950 werd voor het eerst deelgenomen aan de zaterdagmiddagcompetitie in KNVB-verband (afdeling Zeeland).

In het jaarverslag van 1951/1952 wordt beschreven dat "de Terneuzense Boys" voor de eerste maal kampioen werd.

In 1953 moest er weer verhuisd worden. Nu naar het wandelpark waar "de zondag" reeds speelde op het Westelijk Bolwerk.
In 1958 kon voor het eerst gebruik worden gemaakt van de velden in het "Zuidersportpark".

In het seizoen 1965/1966 promoveerde Terneuzense Boys naar de 3e klasse KNVB.

In het seizoen 1997/1998, onder aanvoering van trainer Jaap Goossen, werd het kampioenschap behaald in de 3e klasse en promoveerden we dus naar de 2e klasse KNVB.

In het seizoen 2005/2006 leidde trainer Danny van de Velde, uit bij Tholense Boys, ons naar het kampioenschap in de 2e klasse en promoveerde het 1e elftal naar de 1e klasse.

In het seizoen 2007/2008 leidde Leendert Geelhoed ons, uit tegen de Zwaluwe, na de degradatie in het seizoen 2006/2007, weer naar het kampioenschap van de 2e klasse en promoveerden we na 1 seizoen 2e klasse wederom naar de 1e klasse.

In de seizoenen 2008/2009 - 2009/2010 werd de 1ste klasse, weliswaar met diverse nacompeitites, behouden onder leiding van Karl Vergouwen. Echter halverwege het seizoen 2010/2011 nam het trainersduo Arie Dekker en Jackie Scheele het roer over, maar ook zij konden niet voorkomen dat het 1e elftal degradeerde.

Het eerste elftal heeft in het seizoen 2011/2012 nu, onder leiding van Eddy van der Hooft het kampioenschap weer binnengehaald in een thuiswedstrijd tegen DFS en zal dus weer aantreden in de 1e klasse.

Helaas degradeerde we weer in het seizoen 2012/2013, in veel wedstrijden waren we op z'n minst gekijkwaardig aan de tegenstanders, maar het scorend vermogen ontbrak helaas te vaak, ondanks een prachtige reeks aan het eind van de competitie.

Het seizoen 2013/2014 zullen we dus weer in de 2e klasse uikomen, nu onder leiding van Alexander van Keulen.

Het seizoen 2014/2015 begon goed, maar na de winterstop werd het bar slecht, een 7e plaats uiteindelijk, teleurstellend. Het nieuwe seizoen weer 2e klasse, nu met Diederik Hiensch als hoofdtrainer.

Het 1e seizoen onder Diederik Hiensch (2015/2016) was een leer seizoen, evenals het seizoen erna 2016/2017, er werden heel veel nieuwe jeugdspelers ingebracht en er werd gebouwd aan de basis voor een nieuw elftal. Beide seizoen eindigde we in de middenmoot. Alhoewel in 2016/2017 uiteindelijk een 7e plaats, maar moesten ons in het allerlaatste duel nog velig spelen, wat net lukte door een 3-2 overwinning tegen de kampioen Bruse Boys. Ook in het laatste seizoen van Diederik was het vechten tegen degradatie, met een curieus einde, we wonnen de laatste wedstrijd van het seizoen uit tegen FC Axel, daardoor bleven we 2e klasser, maar door de winst pakten we ook de 3e periodetitel, dus moest er nog gespeeld worden voor promotie naar de 1e klasee, helaas werd de 1e wedstrijd tegelijk verloren van Woudenberg.

De nieuwe hoofdtrainer voor het seizoen 2018/2019 is Hubert van den Hemel.
Het werd een succesvolle combinatie, want onder leiding van Hubert werden we kampioen in de 2e klasse en promoveerde we dus weer naar de 1e klasse.
Maar in februari van het seizoen 2019/2020 brak de COVID-19 pandemie uit en volgenden 2 aparte seizoenen, die niet werden afgemaakt. In het seizoen 2019/2020 speelden we slechts 16 wedstrijden voor de competitie. Hetzelfde lot gold voor 2020/2021 niet meer dan 3 competitiewedstrijden werden gespeeld, na 3 wedstrijden eindigden we op een 9e plek.

Ondanks dat we als vereniging heel blij waren met de samenwerking met Hubert werden we toch verplicht om een andere trainer te zoeken daar de KNVB geen dispensatie meer wilde verlenen op het trainersdiploma van Hubert. De nieuwe trainer voor het seizoen 2021/2022 werd Dennis de Nooijer, maar ook deze competitie werd na 7 wedstrijden stil gelegd in december 2020, gelukkig konden we in februari de competitie weer herstarten. Wel werd in deze voetballoze periode bekend dat Dennis het volgend seizoen zou overstappen naar GOES, gelukking konden wij al snel Kevin Hollander vastleggen voor het nieuwe seizoen. Nico Knol wordt zijn assistent-trainer.

Kevin en Nico kregen het voor elkaar dat we het seizoen 2022/2023 in het linkerrijtje eindigden op de mooie 7de plaats, met 38 punten uit 26 duels en een doelgemiddelde van -4. Dit was vooral te danken en een mooie reeks na de winterstop waarin we zelfs nog lang meededen voor een peiodetitel.