Afmelden voor trainingen en wedstrijden

Afmelden voor trainingen en wedstrijden van V.V. Terneuzense Boys

In het organisatie-werkplan van ons Commissie Bestuur Jeugd staat met betrekking tot afmelden voor trainingen en wedstrijden het volgende:

Een jeugdspeler heeft de volgende verantwoording:

- Bij het lid zijn van een sport vereniging is het noodzakelijk regelmatig te trainen om je vaardigheden te verbeteren. Het niet regelmatig op een training en wedstrijd verschijnen is vervelend voor je medespelers en begeleiding. Derhalve gaan we er van uit dat je meer dan 80% van de trainingen en wedstrijden bijwoont. In overleg met de begeleiding en het commissie bestuur jeugd kan hiervan worden afgeweken. De 20% trainingen en wedstrijden waar je niet aan deelneemt kunnen het gevolg zijn van ziekte, blessures en schooltaken. Indien onvoldoende deelname aan trainingen wordt geconstateerd kan dit gevolgen hebben voor je lidmaatschap voor volgend seizoen.

- Is op de afgesproken tijd aanwezig bij wedstrijden en trainingen. Indien dit niet mogelijk is melden je ouders / verzorgers dit tijdig telefonisch bij de begeleiding tenzij met de teambegeleiding anders is overeengekomen. Indien je niet aanwezig bent door geplande activiteiten (ziekte is niet gepland) dien je je af te melden voor wedstrijden voor de tweede training in week voorafgaand aan de wedstrijd. De taken van de ouders / verzorgers zijn:

- Begeleid de jeugdspelers van en naar wedstrijden en trainingen zolang dit gezien de leeftijd noodzakelijk is en rekening houdend met de zomer en winterperiode.

- Meld jeugdspelers tijdig telefonisch af bij ziekte, blessures, schooltaken en overige afwezigheid bij de begeleiding. Indien de jeugdspeler niet aanwezig kan zijn door een andere geplande activiteiten (ziekte, blessures en schooltaken zijn niet gepland)dient de ouder de jeugdspeler af te melden voor wedstrijden voor de tweede training in week voorafgaand aan de wedstrijd. Voor trainingen moeten de ouders / verzorgers de jeugdspeler tenminste de avond voorafgaand aan de training afmelden.

Voetbal is een team sport die vrijwillig maar niet vrijblijvend kan worden beoefend. Door lid te worden van een vereniging krijg je ook een verantwoording ten opzichte van je trainers/leiders en medespelers. Trainers/leiders doen hun best om een ieder tijdig te informeren over het wel of niet doorgaan van een training of wedstrijd. Ook van de kant van ouders/verzorgers en spelers mogen we verwachten dat die zich inspannen om bij trainingen en wedstrijden aanwezig te zijn of als dit niet mogelijk is trainers/leiders hiervan tijdig op de hoogte te stellen.

Wie de schoen past trekke hem aan.

Commissie Bestuur Jeugd.