Huishoudelijk Reglement

Organisatie/ Huishoudelijk Reglement

(*bijgewerkte tekst tot en met de ledenvergadering van 24 oktober 2008)

Voorwoord

Het lidmaatschap van een vereniging, of dat nu een wandel- biljart- of een voetbalvereniging is, brengt niet alleen rechten maar zeer zeker ook plichten met zich mee.

Het is zowel voor leden, bestuurders, elftalleiders en trainers buitengewoon belangrijk te weten waar men aan toe is, hoe problemen moeten worden aangepakt en dat voor iedereen die binnen die vereniging functioneert de stelregel - gelijke monniken gelijke kappen - wordt toegepast.

Een werkbaar huishoudelijk reglement is daarom onontbeerlijk.

Hoewel bij velen binnen onze vereniging totaal onbekend, hebben wij sinds jaar en dag een dergelijk reglement.

Het betreffende boekje uitgevoerd op A5 formaat met een licht bruine kaft doet direct een donkerbruin vermoeden ontstaan, dat het uit het verre verleden stamt en dat het daardoor niet meer functioneel zou kunnen zijn.

Het bestuur heeft in verenigingsjaar 1994/1995 gemeend om tegelijkertijd met de reorganisatie van de verenigingstructuur ook het huishoudelijk reglement in een nieuw en hopelijk werkbaar jasje te moeten steken.

Een van de bepalingen in dit reglement is dat alle leden een exemplaar krijgen uitgereikt, zodat niemand zich meer kan excuseren met "ik wist het niet".

Wij hopen, dat dit reglement een basis mag zijn voor een goed functionerende gezonde vereniging; maar vergeet niet dat uw inzet, correct gedrag en clubgeest zeker zo belangrijk zijn.

1995,

Het Hoofdbestuur.