Wedstrijdverslag van vv Terneuzense Boys – Heerjansdam, za. 19-10

MEDECONCURRENT
HEERJANSDAM

Klik hier voor de fotoreportage van Harry Brouns

Klik hier voor de pupil van de week

Op zaterdagmiddag 19 oktober 2019 speelden de Boys een thuiswedstrijd tegen Heerjansdam. Het was voor beide ploegen het 5de duel in deze lopende competitie. Zowel de vv Terneuzense Boys als Heerjansdam hadden uit 4 wedstrijden 3 punten behaald. 1x gewonnen en 3x verloren. Alleen had Heerjansdam een beter doelgemiddelde.

Het was dus zaak voor onze Boys om toch zeker te proberen om deze wedstrijd winnend af te sluiten. Het duel begon om 14.30 uur, en de scheidsrechter van dienst was dhr. J. Ngoumout. Bij de Boys ontbrak Ewoud van Troost wegens een blessure. Al in de 2de minuut lag de bal in het net van de vv Terneuzense Boys! 0-1. Een speler van Heerjansdam kon een voorzet geven, en iedereen in de defensie van de Boys keek ernaar en deed niets. Ramon van der Wal van Heerjansdam profiteerde direct en de 0-1 stond op het bord.
Dit is al vaker gebeurd voor de Boys zó vroeg in de wedstrijd, en dat mag absoluut niet gebeuren. Onze mannen waren toch een beetje van slag van die snelle achterstand, en vele passes kwamen niet aan. Heerjansdam had in deze fase duidelijk de overhand. De Boys probeerden van alles om daar verandering in te brengen, maar weinig lukte. Het samenspel om elkaar te vinden kostte veel moeite bij de mannen uit Terneuzen. In de 20e minuut een gevaarlijke tegenaanval van Heerjansdam, maar de speler raakt de bal verkeerd en trapt half in de grond. In veel onderlinge duels zijn de spelers van Heerjansdam veel feller dan onze ploeg. In de 26e minuut een schot van Justin van Rossem op het doel van de tegenstander, maar dat gaat naast.
In de 37e minuut was het Luc Delmee die de 0-2 op het scorebord bracht. Er was weer veel verwarring in de verdediging van de Boys. Heerjansdam pareerde hierna makkelijk elke aanval van de ploeg uit Terneuzen. In de 42e minuut een zwak ingeschoten schot van Douwe Zeegers, waar de keeper van Heerjansdam, Sander Schreuder, geen enkele moeite mee had. Vlak voor de rust ontving Thiemo Moes ook nog een gele kaart.

De eerste helft zat er op, en tijdens die 45 minuten waren de Boys eigenlijk nooit echt gevaarlijk geweest. Na de rust kwamen Wouter Faasse en Niek Hamelink niet meer terug op het veld. Ze waren gewisseld voor Wouter Duvekot, die na lange tijd weer zijn rentree maakte, en Sander Oonk. In de 47e minuut viel er een goede aanval van de Boys te noteren, die over verschillende schijven verliep. Dit gaf de burger moed voor het verdere vervolg van de wedstrijd! John van Vugt van Heerjansdam kreeg een gele kaart wegens een overtreding op Douwe Zeegers.
In de 52e minuut een afstandsschot van Miroslav Peric, dat echter geen doel trof. Douwe Zeegers had nog steeds last van de overtreding op hem, en moest het veld verlaten. Hij werd vervangen door Jesper Cornelissen. Enkele minuten later viel de 0-3 voor Heerjansdam. Onze keeper zag hierbij niet al te best uit. Het was wederom Luc Delmee die profiteerde namens Heerjansdam.
In de 64e minuut kreeg de nr. 3 van Heerjansdam, Koen Botterhuis, een gele kaart wegens een forse overtreding. Een rode kaart was volgens mij beter op zijn plaats geweest. Bij Heerjansdam volgde een wissel. Jesper Cornelissen van de Boys leverde nog een inzet af, maar die ging jammer genoeg naast. Toen gebeurde er iets vreemds. Een speler van de Boys, volgens mij was het Bart van Fraeyenhove, werd duidelijk in het 16-metergebied neergemaaid. De scheidsrechter floot ogenblikkelijk voor een strafschop! Maar de grensrechter van Heerjansdam, dhr. Doornhein, bleef maar vlaggen voor buitenspel, wat het absoluut niet was. De scheidsrechter keek naar die grensrechter en annuleerde de strafschop en gaf een vrije trap aan Heerjansdam wegens buitenspel.

Toen zakte iedereen de moed in de schoenen! In de 78e minuut zorgde Wouter Duvekot nog voor een sprankje hoop, toen hij in 2 instanties de 1-3 scoorde. Kort hierna kreeg Matthijn Valster van Heerjansdam nog een gele kaart. In de 82e minuut liep Thiemo Moes tegen zijn 2de gele kaart aan, dus rood, en kon hij de kleedkamers opzoeken. Bij Heerjansdam nog een wissel: Luc Delmee er uit, en Arjen Zwaal er in. Eigenlijk waren de Boys gedurende het hele laatste kwartier van deze wedstrijd ineens veel feller geworden, maar duidelijk te laat. In de 90e minuut werd de stand, qua rode kaarten gelijk getrokken door de scheidsrechter. De nr. 3 van Heerjansdam, Koen Botterhuis, kreeg ook zijn tweede gele kaart, dus ook rood, en moest het veld verlaten.

Het duel was ten einde, en we bleven dus met lege handen achter. We zullen toch anders moeten gaan spelen, vooral feller, en daarmee bedoel ik niet gemener. Ook meer met elkaar communiceren in het veld. Nu zegt bijna niemand iets. Volgende week een uitwedstrijd tegen LRC uit Leerdam. Deze ploeg staat in de subtop van deze klasse. Ik wens in ieder geval de gehele ploeg en technische staf ontzettend veel succes met die wedstrijd op zaterdag 26 oktober 2019 aanstaande.          Harry Brouns

Andere uitslagen in deze klasse waren vandaag als volgt: Kloetinge-LRC: 2-0, Nieuw Lekkerland-GRC’14: 4-0, Nivo Sparta-Papendrecht: 0-1, Sliedrecht-Almkerk: 1-0, SVL-Montfoort SV’19: 3-2, en WNC-Oranje Wit: 0-2.

De stand in deze klasse is na vandaag als volgt:

Nieuw Lekkerl.

GRC’14