Ut zesde begint met valse start aan tweede seizoenshelft.

Veere 3

...
Tom Schriever (kopbal)
Edo Lucieer (volley)

25 januari 2020 14:30

Cor Weeland

Onbekend

Afgelopen zaterdag begon voor ons ook de tweede seizoenshelft om 14:30 floot scheidsrechter van dienst Cor Weeland de wedstrijd thuis tegen Veere in gang.

Het waterige zonnetje maakte plaats voor nevel en de tempratuur zakte richting het vriespunt, het ging redelijk gelijk op zonder dat er echt kansen ontstonden tot een speler van Veere (die nog nooit gescoord had begrepen we later in de kantine) besloot om maar eens te schieten, snel werd duidelijk dat ook de vorm van onze keeper tot onder het vriespunt was gezakt, het schot wat nog een groot woord is voor dit rollertje richting de goal, verdween door de handen van Jelle Hiemstra en zo stond na een minuut of 20 de 0-1 op het bord.

Gelukkig duurde de achterstand niet heel lang, 10 minuten na de 0-1 liet Tom de 1-1 noteren na een bal op de lat en de handen van de keeper wist hij zijn hoofd tegen de bal te zetten en het net te laten krullen.

De gelijke stand was van zeer korte duur, een corner voor Veere wordt half verwerkt en valt pardoes voor de voeten van de Veere aanvaller die zich geen moment bedenkt en de bal in de korte hoek schuift.

Nog binnen het half uur valt ook de 1-3, een afvallende bal valt net buiten de 16 bij de nummer 10 van Veere die besluit ook maar eens het doel van de ongelukkige goalie onder vuur te nemen, met resultaat.

De bekende gifbeker voor onze doelman en het elftal was nog steeds niet leeg, een verkeerd ingeschatte steekpass vanuit het Veere middenveld wordt verkeerd ingeschat door Jelle Hiemstra die op de rand van de 16 nog een poging doet om de bal te keren terwijl de laatste man van dienst Ad dit veel beter had kunnen oplossen, noem het het proberen te compenseren van je fouten maar ook nu ging de doelman niet vrijuit en waar twee vechten om een bal gaat de 3e er mee heen, de spits van Veere had geen moeite de bal in de lege goal te schuiven.

Rust, de sfeer was al net zo koud als de buitentemperatuur, wat was er aan de hand met onze keeper.

In de 2e helft met de nodige wijzigingen en de woorden van Chris ‘’dit zijn de mooiste om te winnen’’ begonnen we sterker dan Veere en dat bracht de nodige mogelijkheden zonder echt heel gevaarlijk te worden en het moet gezegd, de goalie aan de kant van Veere had een betere dag dan onze goalie, hij pakte de nodige ballen en hield onze aanvalslinie van scoren af.

Toch viel er weer een goal van Veere uit het niets en dat terwijl wij eigenlijk op dat moment sterker waren en dus verder naar voren geschoven stonden wist de middenvelder van Veere een bal de diepte in de steken ‘’en als er op een dag niks lukt dan lukt er ook echt niks’’ de spits schuift de bal onder onze doelman door die inmiddels tot ruim buiten de 16 was uitgekomen, 1-5!

Dat de wedstrijd er nu op zat was wel te merken en te zien aan de uit het veld geslagen spelers, bijzonder moment was de gele kaart voor de nummer 8 van Veere die snelheid van onze spits Eric Zegers niet op waarde inschatte en hem onreglementair naar de grond werkte wat meteen einde wedstrijd betekende voor onze spits.

Het moment van de 2e helft voor ons was de wonderschone goal van Edo Lucieer ‘’niet denken maar doen’’ een afgeslagen voorzet wordt de 16 uitgewerkt en valt hoog uit de lucht en wordt door Edo in een keer op de rechterschoen gepakt en in de verre hoek gelanceerd, fantastische goal en tevens de eindstand van 2-5.

Helaas, deze wedstrijd zat meer in en normaal gesproken moet een punt minimaal mogelijk zijn.