Eindelijk weer eens winst! voor het ZESDE

Arnemuiden 5

16 november 2019 14:30

Lejo de Feijter

TERNEUZENSE BOYS 6 - ARNEMUIDEN 5

Zaterdag 16-09 ontvingen we Arnemuiden voor de voor ons 7e speelronde, fris maar met een waterig zonnetje werd de wedstrijd om 14:30 uur in gang gefloten door de leidsman van vandaag, Lejo de Feijter.

Meteen was duidelijk dat Arnemuiden wist dat we in een mindere flow zaten en zetten meteen vol druk op onze verdediging wat resulteerde in een grote kans (zeker doelpunt volgends velen) maar met een onana achtige reflex wist doelman van dienst Jelle Hiemstra de bal nog voor de lijn weg te tikken.

Arnemuiden bleef er fel op zitten op wat corners na niet echt meer gevaarlijk werden. Zelf konden we zo af en toe eens in de 16 komen en eigenlijk de eerste echte kans, nou ja kans het was de verdediger de de bal tegen Eric Zegers zijn voet werkte waardoor de bal met een boog over de keeper verdween en zo de 1-0 op het bord bracht, de keeper van Arnemuiden straalde erg veel zelfgenoegdoening uit, zelfs na de goal vond hij zich behoorlijk het mannetje.

Arnemuiden wilde snel antwoorden en schoof een middenvelder door naar de aanval wat meteen een hele goede aanval opleverde de bal werd vanaf rechts hard richting de korte hoek geschoten maar weer zit onze goalie ertussen en met behulp van Peter Jansen werd de aanval teniet gedaan.

Door een communicatie fout van onze kant kon kort daarop Arnemuiden weer richting onze goal trekken ditmaal speelde ze met 3 man de verdediging uit en hadden ze de bal voor het intikken het eindstation legde de bal net te ver voor zicht uit en weer lag onze 2 meter lange doelman op de bal.

Nog voor rust verdubbelde we onze voorsprong Ad Rinkhoud was meegetrokken richting vijandelijke doel en vanaf een meter of 25 probeerde hij het met een “vlammend” schot over de grond, de keeper van Arnemuiden ging met zijn zelfverzekerde houding naar de bal, bukte voorover en tot ieders verbazing zagen we de bal langzaam door de handen en benen van deze goalie rollen waardoor nog voor de thee de 2-0 op het bord stond.

Geflatteerd, ja maar wie maalt daar om!

Na de thee kreeg de wedstrijd een wat onvriendelijker karakter er werden diverse schopjes en tikjes uitgedeeld, Leander had de bal in de hoek van het veld en de arnemuidense back probeerde met diverse tikken tegen de ledematen van Leander de bal te veroveren, zonder succes uiteraard!

Er werd weinig meer gevoetbald, de leidsman moest herhaaldelijk het spel stil leggen vanwege diverse overtredingen. Er viel nog een schot en een gevaarlijke kopbal te noteren van Arnemuiden alleen deze troffen beide geen doel.

Het “moment” van de tweede helft komt op naam van Brian Reitsma, Leander steekt alleen door richting de goal van Arnemuiden en ziet rechts naast hem Brian meekomen met een prima bal breed precies op maat weet Brian met een “bergkampiaanse” stift de te ver voor z’n doel staande keeper te verschalken!

De eindstand stond op het bord, 3-0!!

U zult begrijpen het bleef nog lang gezellig in de kleedkamer en kantine!

1-0   Eric Zegers

2-0   Ad Rinkhoud