SEROOSKERKE 6 - TERNEUZENSE BOYS 6 - Daag ons niet uit!

Serooskerke 6

23 november 2019 14:30

SJ (Simon) vd Broeke

Daag ons niet uit!

Na een wedstrijdverslag van vorige week zaterdag van onze gastheren Serooskerke 6 waarin ze een sneer uitdeelde richting ons dat ze ons wel even zouden oprollen en ons met 0 punten ‘’terug richting Belgie zouden sturen”, ach ja weten zei veel dat het mooiste stukje zeeland aan onze kant van de tunnel ligt.

Afijn om 14:30 uur vond de aftrap plaats in een fris en winderig Serooskerke, de eerste minuten was het van beide kanten aftasten en was het eerste wapenfeit een schot van ruim buiten de 16 wat Jelle Hiemstra over wist te tikken, Peter Jansen wist daarna in de korte hoek de bal weg te werken en zo onze doelman te hulp te schieten.

Nu was het aan ons, we drukte Seroos steeds verder op hun eigen helft en na een afgeslagen bal was Remco de Fouw de eerste die reageerde en de bal met een heerlijke krul achter de doelman liet verdwijnen, 0-1.

Seroos had nog niet afgetrapt of de 2e lag er ook al in, na goed doorgaan aan de zijkant komt de bal voor de goal en weet Brian Reitsma de bal in de lege goal te werken, dezelfde Brian die voor vertrek nog even uitgedaagd werd door onze barman van dat moment Maik Verpoorte, ‘’als je er 3 maakt krijg je een bak….. toen viel het even stil maar Brian wist wel wat hem te doen stond.

Alles leek te lukken, elke aanval was gevaarlijk en Seroos kwam niet verder dan wat afstandsschoten, na een half uurtje liet ook Edo Lucieer zichzelf op het scorebord noteren, met een half glijdend schot was hij de doelman te machtig en daar was nummer 3 en nog was het niet gedaan voor de thee, een voorzet van rechts waait voorbij de tweede paal en daar stond Leo Zegers, deze stond niet in positie om goed te kunnen kopen dus besloot hij de bal diagonaal terug te leggen en daar stond onze kleinste man van het veld die zijn hoofd onder de bal zette en daar was nummer 4, Illy Aydogan knikte beheerst de bal tegen de touwen.

De moed zakte steeds verder in de schoenen van de mannen van Seroos, enigszins te begrijpen na zulke teksten vooraf en dus zette we voor de rust nog een keer aan, Brian Reitsma laat zijn 2e noteren mede door half ingrijpen van de doelman die naar het leek de bal wilde wegschieten maar op een of andere manier de bal volkomen miste waardoor deze in de goal verdween.

Na de thee begon Seroos te stormen zonder echt heel gevaarlijk te worden, zelf kwamen we even wat minder aan voetballen toe door diverse slordigheden.

Gevaarlijkste moment aan Seroos kant was een schot wat de lat schampte en een kopstoot die net naast de kruising verdween.

Na ruim een uur ontstond er toch weer een aanval aan onze kant en Marijn Zeijler besloot aan een solo te beginnen en trok met bal richting doel waar hij na een knap diagonaal schot de keeper verschalkte en nummer 6 was een feit, leuk detail was het even juichen van Brian Reitsma om daarna toch wat balend terug te lopen omdat Marijn de bal niet had afgelegd en hij dus niet zijn hattrick kon maken en dus geen bak bier verdiende, tot dan toch in ieder geval want de wedstrijd was nog niet gespeeld.

En alsof het zo moest zijn sloot Brian Reitsma met een heerlijk schot de middag af, vanaf de zijkant naar binnen komen, je man uitkappen en uithalen, dit was er 1 uit het boekje!

0-7 staat er op het bord, bizar maar meer dan terecht.

En zo gaan dus de punten, de nul en een kratje mee terug naar Terneuzen!

We hebben het nog lang en bourgondisch gevierd zoals (reserve) Belgen dat doen!

0-1   Remco de Fouw

0-2   Brian Reitsma