Het zesde stunt tegen de koploper

MZVC 6

30 november 2019 14:30

Cor Weeland

Onbekend

Afgelopen zaterdag was het weer zover, met een goed gevoel na de afgelopen twee wedstrijden die omgezet werden in winst stapten we de kleedkamer binnen om na de welbekende speech van Bennie in het waterige zonnetje richting veld 3 te wandelen.

We ontvingen MZVC de koploper in onze klasse zelf bezetten we tot dat moment plek 7, afspraken waren om zolang mogelijk die 0 vast te houden en wie weet zelf af en toe gevaarlijk worden met de snelheid van Jelle Wilting en Marijn Zeijler op de spitsposities.

14:30 uur floot dhr Weeland de wedstrijd in gang al snel bleek dat we niet de mindere waren en we kwamen zelfs met momenten aan voetballen toe MZVC combineerde makkelijk en op snelheid hadden we het wel lastig, gelukkig stond onze verdediging als een huis en wisten we de plaagstootjes af te slaan.

Al vroeg in de wedstrijd moest Ad Rinkhout het veld verlaten met een op het oog lijkende vervelende blessure hij werd vervangen daar Brian Reitsma.

Niet veel later verliet ook Peter Jansen het veld met een blessure zijn vervanger was Edwin Sinke, na lang blessureleed mocht hij weer aantreden op de velden van de boys..

De grootste kans was zelfs voor ons, na een half uur had Lean Guiljam de 1-0 op de voet maar helaas wist hij geen doel te treffen.

De kansjes waren over en weer maar veel verder dan wat afstandsschoten van MZVC en speldenprikjes van onze kant kwam het niet.

Brian Reitsma die nog maar net in het veld stond moest voor de rust het strijdtoneel al weer verlaten na een goed blok schuurde de noppen van de Middelburgse spits over zijn knie, met een zichtbaar van pijn vertrokken gezicht werd hij van het veld gedragen en werd vervangen door Pascal Koole.

Met een 0-0 stand trokken we naar de kleedkamer, voor ons een prettige stand de heren uit Middelburg waren hier duidelijk minder blij mee en we proefde enige frustratie richting de kleedkamer.

In de rust hadden we Yannick Buijze bereid gevonden om zijn 3e biertje nog even te laten en ons nog een helft te komen versterken.

Na de welkome thee begonnen we flitsend aan de tweede helft, (dit is ook wel eens anders) met een goede individuele actie van Jelle Wilting deponeerde hij vanaf de linkerkant de bal op het hoofd van Lean Guiljam die de bal als een volleerde spits binnen knikte, wat een begin van de tweede helft en wat had MZVC hier niet op gerekend.

Lang viel er niet te genieten van de voorsprong, uit notabene een eigen ingooi aan de rechterkant kwam de bal op het middenveld terecht bij een MZVC’er die een goede steekbal in huis had en de spits 1 op 1 met onze doelman wegstuurde, Jelle Hiemstra kwam nog wel uit maar de spits wist met de punt van zijn schoen de bal onder hem door te werken en zo al snel de 1-1 te noteren.

Even leken we van slag en drukte MZVC door maar gelukkig zonder succes, weer was het Lean Guiljam die doeltreffend was en we namen opnieuw de leiding en het was niet eens tegen de verhouding.

Er viel van MZVC nog een schot te noteren dat weinig venijn had en kan worden gepakt door Jelle Hiemstra. De leeftijd begon een rol te spelen aangezien de bezoekers aanzienlijk jonger waren dan onze strijders maar gelukkig hebben we dan onze motor op het middenveld Edo Lucieer die de boel al coachend en aanwijzend toespreekt en het gouden woord van dit seizoen veelvuldig over het veld liet schallen ‘discipline’’ boys.

Ronald Crguric viel een half uurtje voor tijd in voor Edwin Sinke die zijn eerste minuten goed had doorstaan, het moment van de wissel was zoals we hem kennen hij het er niet mee eens maar gelukkig weet hij zelf ook wel dat het soms beter is te luisteren, heel soms dan toch.

In de laatste minuten krijgen we nog een corner en aangezien Hans Stoffijn er meest ver vanaf stond was hij de aangewezene voor deze corner, hij liet zien dat hij nog steeds beschikt over een fluwelen traptechniek want met een ferme krul wist hij de bal bij de 2e paal binnen te laten vallen, 3-1 geheel tegen de verwachting in maar gewoon dik verdiend!

Niet veel langer floot Cor Weeland de wedstrijd af en volgde de felicitaties van MZVC en ook van bezoekers op het complex, de mooiste felicitatie kwam uit onverwachte hoek, GPC Vlissingen had al snel meegekregen dat de punten in Terneuzen bleven waardoor zijzelf op 1 puntje van MZVC komen en dit was een dikke felicitatie waard en zelfs een vermelding in hun wedstrijdverslag.

Laten we nou volgende week op bezoek gaan bij onze nieuwe vrienden uit Vlissingen die we graag te vriend houden maar we zullen er alles aan doen om ook daar punten mee te nemen.

Doelpunten:

1-0   Lean Guiljam