Boys 2 wint met 5-0 en is eindelijk van die vervelende nul af

1e klasse A

10 oktober 2020 12:30

S.M.H (Splinter) de Dreu

Terneuzen, 10 oktober 2020, kort verslag van onze speciale reporter (@Marcsku)

Onze Boys 2 waren op veld 2 van Boysonello goed bezig. Na een dubbele valse start tegen de Alblas en EBOH werden vandaag de eerste drie punten bijgeschreven. Meeuwen 2 werd met maar liefst 5-0 verslagen. Een terechte ruime overwinning. Niets op af te dingen.

De wedstijd ging in het begin gelijk op. Wat halve kansen voor beide teams maar vooral veel strijd en de scheids kon zonder kaarten de wedstrijd redelijk onder controle houden. Helaas moest Michel na een half uur met een hamstring blessure het toneel verlaten en nog voor hij gewisseld was ging Lucas goed door op rechts. Zijn op maat gegeven voorzet werd door Mats bij de 2e paal voorbeeldig binnen geschoven: 1-0. Even leek het erop dat trainer Jeroen overwoog met 10 man door te spelen maar hulptrainer Peter S. gaf een briefje dat hij toch Jens in moest laten vallen. Die pakte gelijk zijn kans en verdubbelde na een zieke steekpass van Leo onze voorsprong: 2-0.

Na de rust kwamen de Meeuwen goed uit de startblokken. Puup kon echter met een paar  goede reddingen zijn doel schoonhouden en onze Boys bouwden met goed combinatiespel verder om vooral de eerste drie punten veilig te stellen. De bezoekers uit het dorp van Pascal Jakobsen en Geike Arnaert waren het na zo’n 25 minuten helemaal kwijt en toen de, verder overigens prima, keeper op zeg maar meevoetballende wijze maar wat weifelend probeerde uit te verdedigen kon invaller Bart de bal onderscheppen en Leo bedienen voor de 3-0.

Even later produceerde Jens na een soort van Rico Verhoeven kick een mooie lob die de wedstrijd definitief op slot gooide: 4-0. Jammer genoeg vielen er in die fase wat veel gele kaarten bij de bezoekers. Dat hadden ze in mijn ogen niet verdiend. Ook onze Bart ging op de bon. Het slotakkoord was op perfect aangeven van diezelfde Bart voor Leander zijn 2e: 5-0.

Volgende week gaan we op bezoek bij koploper Alblasserdam. Helaas zijn er dan geen mogelijkheden om verslag te doen. Of er moet, bij gebrek aan een livestream, ook daar een plek buiten het hek zijn om de wedstrijd goed te kunnen volgen………..

TB : Sander P., Michel (’32 Jens), Sander vd H, Simon (’75 Giovanni), Sander Ov, Thomas, Jesper (’60 Bart v F),  Mats, Glenn (’60 Jakob), Lucas, Leander