Terneuzense Boys 2 – Pelikaan 3.

Pelikaan 3

Danny van de Wal
Luuk van Baaren
Len van der Hof
Luuk van Baaren
Seth Simon
Ralph de Muijnck
Carsten Bakker
Sebastien Versteeg
... (intikker)
... (schot)
Ruud Hoogesteger (intikker)
Assist: Sean Winters
... (afstandschot)

1e klasse A

5 februari 2022 12:00

CP Noordhoek

Afgelopen zaterdag kon er eindelijk weer eens gevoetbald worden door het tweede van de Terneuzense Boys. Dit was nog maar de 6e wedstrijd van het seizoen. Door de vele afwezigen sloten Ruud, Marco, Reinout, Dimitri en Dennis aan voor deze wedstrijd.

Het begin van de wedstrijd was voor de bezoekers. Dit leverde na een minuut of 10 al de 0-1 op. De snelle rechtsbuiten was niet meer te achterhalen door Sander en zijn voorzet kon binnen gelopen worden door de linksbuiten van Pelikaan. Simon verscheen vandaag aan de aftrap om het (ondanks zijn blessure) te proberen maar moest helaas al na een kwartier het veld verlaten. Loet was zijn vervanger. Na 20 minuten was het aan Dennis te danken dat het geen 0-2 werd. Hij kwam als winnaar uit de strijd na een 1 op 1 duel met de spits van Pelikaan. De Boys kwamen nu wat beter in hun spel en uit een corner gaf Sander al een keer een waarschuwing met een gevaarlijke kopbal. Na een half uur spelen viel de 1-1. De bal bleef wat hangen in de 16 en aanvoerder Thomas was er als eerste bij om de bal tegen de touwen te schieten. Daarna gebeurde er weinig meer en met 1-1 gingen we rusten.

Na 55 minuten spelen viel de 1-2. De rechtsbuiten van Pelikaan stond in buitenspelpositie maar het vlagsignaal van Rik werd genegeerd door de scheidsrechter. De bal kwam voor de goal en het was voor de spits een koud kunstje om de bal binnen te schieten. Protesten hielpen niet meer en de 1-2 bleef staan. De Boys lieten het hier niet bij zitten en vochten zich weer terug in de wedstrijd. Na 65 minuten viel de 2-2. Een goede actie van Sean sloot hij af met een schot net buiten de 16. De keeper kon de bal nog keren maar Ruud was er snel bij om de bal binnen te tikken. Lang konden we niet genieten van de 2-2 want vlak daarna was het al 2-3. Een schitterende goal van een meter of 30 in de bovenhoek. Met nog een kwartier te gaan probeerde de Boys het nog wel maar ondanks twee grote kansen voor Ruud en Dimitri viel de 3-3 niet meer.

Volgende week weer een thuiswedstrijd. Dan spelen we thuis om 12.30 tegen Heerjansdam.