Boys 2 verliest van koploper en neemt revanche tegen de nummer drie

Pereboomweie 2
4341LV
ARNEMUIDEN

Arnemuiden/Terneuzen, 22 maart 2022, kort verslag van onze speciale reporter (@Marcsku)

Op sportpark ’t Hart stond op dinsdag de topper op het programma. Zelfs Frans van Pagee was aanwezig om een verslag van deze wedstrijd te maken. Het werd een spannende pot maar de winst ging jammer genoeg naar de mannen uit het vissersdorp. Op basis van het spelbeeld terecht, al had er misschien in de slotminuten nog wel een gelijkspelletje in gezeten.

Onze Boys 2 kregen in de eerste helft geen vat op het fanatieke en snelle spel van de thuisclub. De steekballen over onze verdediging waren keer op keer heel gevaarlijk. Wij kregen ook wel een paar kansen maar het hing toch vooral in de lucht dat Arnemuiden ging scoren. En dat gebeurde binnen een tijdsbestek van 3 minuten 2x. Rust 2-0.

Na de rust kregen onze Boys meer grip op het spel. En al combinerend werd het in de 72e minuut 2-1. Een effectief passje van Bart H. werd na een dribbel afgerond door Rick. Wij kropen daarna nog twee keer door het oog van de naald maar in de slotseconde leken we alsnog een punt te pakken. Het schot van Rick smoorde echter in een mêlee van spelers en zo bleef het 2-1.

Voorlopig kunnen onze Boys 2 na deze mislukte missie machtsovername terug in de wachtkamer.

TB2 : Jeffrey, 2x Sander, Michel (’46 Bart H.), Sem, Lukas, Ibi, Sean, Thomas, Rick, Jesper (‘’87 Gio)

Op zaterdag was op Boysonello alweer het treffen met Serooskerke. De nummer 3 in de stand. En ja, Seroos dat is altijd lastig. Zowel uit als thuis. En al vanaf de eerste minuut was de tactiek van de bezoekers duidelijk. Keeper, 8 man op de 16 en gokken op de counter met 2 snelle gevaarlijke spitsen.

De speelwijze van de blauw witten leverde in de 35 minuut bijna een doelpunt op. Een mooi schot van de nummer 10 ging gelukkig via de onderkant van de lat niet in het doel en meegelopen andere speler kopte de bal over de lege goal. In de 38e minuut voetbalden we door de verdediging heen. Stan ging aan de zijkant op avontuur en leverde een perfecte voorzet af die door Leander mooi werd binnengekopt.

In de 41e minuut maakte Stan ongelukkig hands in onze zestien. De bal ging na behoorlijk wat protest, was het wel hands want de arm was langs het lichaam, onverbiddelijk op de stip. Jeffrey, die weer een goede partij keepte, maakte de inzet onschadelijk en zo bleef het 1-0.

Na de rust kwamen we niet echt meer in gevaar. Jeffrey moest na een kwartier nog 1 keer ingrijpen maar daar bleef het verder bij. Leander bedacht dat het wel weer eens tijd werd voor een hattrick. Eerst kopte hij een corner van Bart H. binnen en in de blessuretijd krulde hij een bal uit een vrije trap meedogenloos in de kruising. En daar zijn beelden van, te zien op het Twiiter account van onze Boys 2. Eindstand 3-0. Daar kun je mee thuiskomen.

TB2 : Jeffrey, 3x Sander, Lukas (’75 Justin), Ibi, Sean (’65 Michel), Thomas, Bart H., Stan (’85 Noah), Leander