Terneuzense Boys 2 neemt uit Zwijndrecht via de Raaijberg drie punten mee terug naar Boysonello

Groote Lindt 2

12 maart 2022 14:30

D. Steenis

Sportpark Bakestein
Groot Karreveld 1
3335DH
ZWIJNDRECHT

Zwijndrecht, 12 maart 2022, kort verslag van onze speciale reporter (@Marcsku)

Op sportcomplex Bakestein, op ik denk het slechtste veld van alle Drechtsteden wonnen onze Boys 2 vandaag met 0-3 van het tweede elftal van vv Groote Lindt. Niet super overtuigend maar wel verdiend. En belangrijk met het oog op de topper van aanstaande dinsdagavond tegen Erremu. Dan is het erop of eronder.

Na 10 minuten kregen onze Boys 2 de eerste kansen maar een doelpunt zat er nog niet in. Daar was het allemaal veel te onnauwkeurig voor. Na 20 minuten kon keeper Rafael een eerste poging van de thuisclub naast kijken en in de tegenaanval was Bart van F. dicht bij een doelpunt.

Na 35 minuten was het raak. De scheids negeerde terecht het vlagsignaal van de grensrechter van de thuisclub en Bart van F. kon de bal voorgeven op Sean. Die leek de bal eenvoudig te kunnen binnentikken maar vond het nodig om de spanning nog even wat op de bouwen. Na wat kappen en draaien om de bal voor zijn (gek genoeg) verkeerde been voet te krijgen ging de bal uiteindelijk toch binnen: 0-1.

Niet veel later was er na een harde overtreding op Stan direct rood voor een speler van de thuisclub. Ruststand: 0-1.

In de tweede helft hadden onze Boys 2 in de overtalsituatie het meeste balbezit. Maar toch kon de thuisclub nog 2 keer gevaarlijk worden. Rafael hield met twee goede reddingen zijn doel schoon. Het sluitstuk van deze middag was voor onze super subs. Na een goede aanval, waarbij de scheids weer het vlagsignaal van de grensrechter naast zich neer legde, gaf Noah een mooie assist op Gio die de 0-2 scoorde. Diezelfde Gio maakte met een ziek lobje de 0-3.

De overwinning werd die avond uitbundig gevierd in de Raaijberg. Hopelijk is iedereen op tijd weer fit voor dinsdag…..

TB2 : Rafael, 2x Sander, Michel, Justin, Sean (’78 Gio) , Thomas, Stan, Leander , Bart v. F (’75 Noah), Lukas (’65 Bart H.)