Drie punten voor Boys 2 in absolute slotfase

23 april 2022 12:30

C.M Koster

Klik hier voor de fotoreportage van Jeanette de Pooter

Vandaag nam onze Boys 2 het op tegen Zwaluwe 2. Na de teleurstellende 1-1 van vorige week tegen Arnemuiden en het verlies eerder dit seizoen tegen Zwaluwe hadden onze Boys nog wel wat recht te zetten.  Oonkie en Sean waren er nog niet bij vanwege blessures.

Jeroen stuurde de volgende 11 namen het veld in. Jeffrey in de goal. Dubbel, Bambi, Sander en reserveaanvoerder Stan vormden de verdediging. Lucas, Thomas, Bart H en Sem op het middenveld. Bartje VF begon op 10 en Leander in de spits. Michel die in de warming-up nog een dutje had gedaan, Jens die weer eens een weekendje vrijaf had gekregen van het vrouwtje en supersubs Gio en Noah begonnen op de bank.

De Boys begonnen goed aan de wedstrijd. Op het moeilijk bespeelbare harde veld was er eigenlijk maar 1 ploeg in balbezit. Zwaluwe zakte in en hoopte via de lange bal gevaarlijk te worden. Ondanks het vele balbezit was het moeilijk om grote kansen te creëren.  Een 1-2 tje tussen Leander en Bart VF leverde een eerste grote kans op. Het schot van Bart VF was helaas recht op de keeper. Er waren zeker 10 corners te noteren de eerste helft maar ook hieruit lukte het niet om gevaarlijk te worden.

Na een half uur spelen een kans voor Bart H. Hij kapte zich goed vrij maar zijn schot in de korte hoek werd goed gepakt door de keeper.

De Tweede helft waren er in het begin veel blessuregevallen. Sander vd Hooft verstapte zich en moest het veld verlaten voor Michel. Ook Jeffrey verstapte zich kort daarna. Op dat moment had Zwaluwe nog een vrije trap en was het duidelijk dat Jeffrey echt niet verder kon. Jeffrey probeerde nog te springen om de bal te pakken maar dat lukte niet meer. De bal ging gelukkig net naast de goal.

Bambi die eerder dit seizoen op Pelikaan al had laten zien prima te kunnen keepen trok de handschoenen aan. Jens kwam binnen de lijnen. Er was nu een uur voorbij en een grote kans hadden de Boys nog niet gehad. Gio en Noah kwamen na een minuut of 70 binnen de lijnen voor Lucas en Thomas.

De tijd begon te dringen en het werd nu ook van de kant van de Boys slordig. Zwaluwe bleef hopen op de lange bal maar werd eigenlijk geen moment gevaarlijk. Een kwartier voor tijd een kopbal van Michel uit een corner maar deze werd van de lijn gehaald. 10 minuten voor tijd leek eindelijk de 1-0 te vallen. Een perfecte voorzet van Gio op Leander die een niet te missen kopkans kreeg maar hij kopte de bal over. Zo leek het net als vorige week weer op een gelijkspel uit te lopen maar in de 93ste minuut was het alsnog raak. De bal kwam via de kluts via Gio op de rand van de 16 bij Leander in de voeten. Die nam de bal aan en stifte de bal mooi over de keeper heen. 1-0!! De ontlading was groot. Een minuut later viel ook de 2-0 nog. Een counter uit het boekje. Michel kopte de bal weg richting Bart VF. Die gaf de bal mee op links aan Leander. Die kon doorlopen en kon de bal terugspelen naar Bart VF. Bart bleef rustig en tikte de 2-0 binnen. Daarna floot de scheidsrechter gelijk af en hadden onze boys toch nog 3 punten!

We willen onze speciale reporter Marcsku nog feliciteren met het lopen van de halve Marathon. Volgende week verwachten we hem weer langs de lijn.

Volgende week de uitwedstrijd op de Meeuwen. De aftrap is om 14:30.