WEDSTRIJDVERSLAG VAN BEKERDUEL VV TERN. BOYS – DE MEEUWEN ZATERDAG, 3 SEPTEMBER 2022

De Meeuwen 1

Mannen KNVB beker Amateurs poulefase Groep 1 02

3 september 2022 15:00

Y. Kuipers

ZAKELIJKE, MAAR VERDIENDE WINST VOOR VV TERNEUZENSE BOYS!!

TernBoysLogo.png logo-kleur_meeuwen_master_1024x768.jpg

Klik hier voor de fotoreportage van Harry Brouns

Op zaterdag 3 september 2022, speelde onze 1e selectie hun eerste bekerwedstrijd in het seizoen 2022-2023. Tegenstander was De Meeuwen uit Zoutelande. Deze ploeg komt uit in de tweede klasse G van het zaterdagvoetbal district zuid 1. Het betrof op 3 september een thuiswedstrijd, die om 15.00 uur begon. Dit wordt in het vervolg van deze competitie het vaste tijdstip waarop de Boys hun thuiswedstrijden zullen spelen.

Beide ploegen hadden aan het eind van de zomerstop al meerdere oefenwedstrijden gespeeld. Zo won het team van vv Terneuzense Boys het BSC toernooi, dat op de velden van vv Nieuwdorp werd gehouden. In de finale wisten de Boys het team van Walcheren met 4-1 te verslaan. De scheidsrechter vanmiddag was dhr. Y. Kuipers.

Het was deze middag erg warm en benauwd weer, maar daar hadden beide teams mee te maken. In de 4de minuut kreeg Miroslav Peric meteen een kans, maar zijn schot ging over. In de 8e minuut stond de 1-0 al op het scorebord, toen een schot van Inid Preganlija via de paal in het doel van De Meeuwen verdween! Wat een start.
Het samenspel bij het team van de Boys verliep goed, en bij de tegenstander kwamen ze maar moeizaam tot een gevaarlijke aanval. In de 19de minuut schatte onze keeper Jeffrey Buren een situatie verkeer in. Hij kwam onnodig uit bij een aanval van De Meeuwen, en haalde een speler van die ploeg hard onderuit. Resultaat: een penalty voor de ploeg uit Zoutelande. Die kans liet Vincenzo Lorello van De Meeuwen niet liggen: 1-1.

In de 25e minuut kwam bij De Meeuwen Kevin Janse in het veld. Eén minuut hierna kwamen de Boys bijna op 2-1 na een corner. In de omschakeling was het team van De Meeuwen toch soms gevaarlijk. Ons team werd iets slordiger in het veldspel. In de 31e minuut was het bijna 1-2 voor De Meeuwen, toen een speler van hen de bal via de paal van het doel van de Boys nét naast liet verdwijnen.
Bart Gort ontving een gele kaart wegens opmerkingen tegen de leiding. Zijn broer Rick scoorde, randje buitenspel, in de 32e minuut de 2-1 voorsprong voor onze mannen, en 3 minuten hierna kreeg Miroslav Peric via een schot een kans op de 3-1, maar de keeper van De Meeuwen bracht redding. In de 37e minuut een voorzet van Cor-Pieter Pander, waar Miroslav tegenaan liep, maar zijn inzet ging naast.
Vlak voor het rustsignaal verrichtte de keeper van de Meeuwen op geweldige wijze een redding op een inzet van Cor-Pieter Pander, toen hij de bal nog nét overtikte! De scheidsrechter floot toen voor het rustsignaal.

Na de rust was het in de 48e minuut al bijna 2-2, toen een geheel vrijstaande speler van De Meeuwen de bal vrij kon aannemen, maar onze keeper Jeffrey Buren verhinderde met een uiterste inspanning dat die speler kon scoren. Waar was onze verdediging??
De Meeuwen putte wat moed hieruit, en begonnen toch iets aan te dringen. In de 60e minuut probeerde Inid Preganlija van de Boys het met een schot, dat jammer genoeg werd geblokt.

Dezelfde Inid en Rick Gort verlieten het veld en werden vervangen door Mike Segers en Bart van Fraeyenhove. Het team van de Boys bouwde vaak aardig op, maar bij de eindpass ging het vaker fout. In de 67e minuut een goede kans voor Bart van Fraeyenhove, maar zijn schot ging nét naast.
Ook een wissel bij het team van de Meeuwen: Niels Sanderse er uit. De Meeuwen probeerde het af en toe, maar dat leidde vooralsnog tot niets. In de 73e minuut een flinke botsing tussen onze keeper Jeffrey Buren en een speler van De Meeuwen. Gelukkig konden ze beiden verder spelen.

De wedstrijd werd steeds minder en minder om naar te kijken. Ons team viel vaak helemaal terug. Maar de ommekeer kwam na de 80e minuut, want in de 81e minuut rondde Miroslav Peric een solo prachtig af: 3-1. Dit was de nekslag voor onze tegenstander. En nauwelijks 3 minuten hierna was het wederom Miroslav Peric, die via een hard schot ook nog voor de 4-1 zorgde.
Vaker gaan vele pogingen van hem mis of lopen dood, en dan ineens is hij binnen een paar minuten extreem dodelijk. In de 87e minuut nog 3 wissels bij de Boys! Jesper Cornelissen, Ewoud van Troost, en Glenn Michielsen verlieten het veld, en werden vervangen door Joel van Selst, Sem Dhaene, en Thiemo Moes.

De wedstrijd zat er na enkele minuten op, en de 1e bekerwinst was binnen. In onze poule speelde FC Axel thuis tegen SVOD’22, en verloor met 0-4.

De stand in deze poule is nu na 1 wedstrijd als volgt: 1. SVOD’22 1-3 (+4), 2. vv Terneuzense Boys 1-3 (+3), 3. De Meeuwen 1-0 (-3), 4. FC Axel 1-0 (-4). Komend weekend, op zaterdag 10 september 2022 staan de volgende wedstrijden op het programma: SVOD’22-vv Terneuzense Boys, en De Meeuwen-FC Axel.
Ik wens het team en de technische staf van de vv Terneuzense Boys alvast enorm veel succes met hun wedstrijd tegen SVOD’22, op zaterdag 10 september!!!!
Harry Brouns