Terneuzense Boys 2 laat op de Lockhorst bij de A15 twee punten liggen

Sportlaan 7
3364AT
SLIEDRECHT

Terneuzen, 19 maart 2023, kort verslag van onze speciale reporter (@Marcsku)

Op sportpark de Lockhorst, pal aan de A15, namen onze Boys 2 het vandaag op tegen vv Sliedrecht 2. De eindstand was 1-1. Daar waar vorige week het gelijkspel als winst voelde, vond ik het gelijkspel nu wel aanvoelen als een verlies. Niet dat we nu super veel beter waren dan de thuisclub, maar we hadden toch echt wel de beste kansen om de wedstrijd in ons voordeel te beslissen.

Na 10 minuten was het er eerste gevaar in de wedstrijd. Voor onze goal maar Dominique kon een scherpe steekbal vakkundig onschadelijk maken. Na 20 minuten onze eerste kans maar de vrije trap van Leander trof geen doel. Daarna wat kansen over en weer maar in de laatste 10 minuten voor de rust bouwden we echt op naar een doelpunt. In de 35e minuut ging een lob van Leander (op aangeven van Thiemo) net over. In de 40e minuut schoot Bart van F. naast de kruising en in de 43e minuut mikte Mike net over.

In de 44e minuut was het na een schitterende aanval bingo. Bart van F. stuurde Sem diep. Die liep zijn directe tegenstander er uit en dribbelde nog wat met de bal over de achterlijn. Daarna gaf hij de bal bekeken voor op de ingelopen Thomas. Die aarzelde geen moment en de knalde de bal laag in de hoek binnen: 0-1. Rust.

Onze Boys 2 begon te gemakkelijk aan de tweede helft. Daar profiteerde de thuisclub snel van. Na een onoplettendheid aan de zijkant en in het midden werd een strakke voorzet in de 51e minuut mooi binnen geknikt: 1-1. Daarna weer vooral onschuldig middenveldspel.

Tien minuten voor tijd voerden onze Boys 2 de druk weer op. Maar 3 drie honderd procent kansen werden door Barry van F, Mike en Stan niet in een doelpunt omgezet. Eindstand: 1-1. Het gaat zeker nog spannend worden in de laatste 8 wedstrijden. Het verschil in punten tussen onze Boys 2 (nummer 9) en de nummer laatst is slechts drie. Volgende week spelen we thuis tegen Pelikaan 2.

TB2: Dominique, Thiemo, Sander vd H, Sem, Delano (’46 Bart H.) Niels (’63 Takkie), Thomas, Stan, Mike, Leander, Bart van F.