Boys 2 pakt een heel mooi punt bij Oranje Wit in Dordrecht

Nieuwe Noordpolderweg 1
3312AD
DORDRECHT

Tilburg, 16 februari 2023, kort verslag van de zoon van onze speciale reporter (@Marcsku)

Zaterdag 11 februari 2023 stond de uitwedstrijd (sportpark Stadspolders) tegen Oranje Wit 2 op de planning. De thuiswedstrijd werd met 1-3 verloren. Volgens Ad kan je niet twee keer van dezelfde tegenstander verliezen dus met die gedachte stapten de mannen van Boys 2 het veld op. Althans 10 mannen. Mike zat nog opgesloten op de wc, waardoor hij de minuut stilte en bijna de aftrap miste. Nadat interim-leider Edwin Sinke Mike bevrijd had was Boys 2 echt klaar voor de wedstrijd tegen de nummer 4 van de rangschikking.

Dominique maakte voor het eerst na lang blessureleed de eerste echte minuten. En deed dit zeker niet onverdienstelijk en was waarschijnlijk de beste man van de eerste helft. Hij deed het zelfs zo goed dat hij na de rust naar het eerste elftal moest. Vanaf het begin  was duidelijk dat Boys 2 de onderliggende ploeg zou zijn. Oranje Wit had veel meer balbezit en de Boys moest terug. Thiemo moest in de eerste helft al een keer stevig ingrijpen om een gevaarlijke aanval onschadelijk te maken en kreeg hiervoor een gele kaart. Wat later moest Do dan toch vissen. Een voorzet werd niet goed verdedigd en de attente nummer 9 van Oranje Wit liep de bal binnen. De achterstond dwong ons uit onze schulp te kruipen. We lieten zien wel een beetje te kunnen voetballen, maar echt gevaarlijk werden we niet. Tot kort voor rust. Stan stuurde Bart v F op de keeper af. Zijn inzet werd eerst nog gekeerd, maar Bartje was er als de kippen bij om de bal binnen te schuiven.

Na de rust werd Jeffrey ingebracht als vervanger van Do. De opdracht was simpel. Bij het houden van de nul konden we minimaal 1 punt bijschrijven. De tweede helft was eenrichtingsverkeer. Boys 2 stond met de kont tegen de eigen 16 en probeerde met man en macht de aanvallen van de Oranje Witten af te slaan. Met kunst en vliegwerk bleven we de tweede helft overeind. Enkele hachelijke momenten voor de goal werden overleefd. Thiemo besloot, met gebrek aan een rechterbeen, de mannen van Oranje Wit nog drie corners cadeau te doen, maar ook deze hield Jeffrey uit zijn doel. Zelf probeerden we uit de omschakeling nog gevaarlijk te zijn. Enkele keren werd Mike nog gevaarlijk, maar dit resulteerde niet in een doelpunt.

Al met al mogen we absoluut niet klagen met een punt bij Oranje Wit 2. Volgende week gaan de mannen lekker carnaval vieren. De week daarop volgt de enige Zeeuwse derby in de reserve hoofdklasse tegen Arnemuiden op veld 4.

TB2: Dominique (’60 Jeffrey), Sander vdH, Rutger, Thiemo, Niels (’75 Sean), Thomas, Bart, Stan, Delano (’30 Björn), Mike, Bart vF.