Boys 2 en Papendrecht 2 spelen dit seizoen voor de tweede keer gelijk: 1-1

Dean van der Ende
Ronald van der Veere
Brett van Ek
Kevin van Dalen; (intikker)

Hoofdklasse HK

22 april 2023 12:00

I. Roeland

Sportpark Slobbengors
Industrieweg 3
3351LB
PAPENDRECHT

Klik hier voor de foto's

Terneuzen, 23 april 2023, kort verslag van onze speciale reporter (@Marcsku)

Op sportpark Slobbengors in Papendrecht speelde onze Boys 2 voor de tweede keer dit seizoen gelijk tegen de rood/zwarten. Na de 0-0 in Terneuzen werd het nu 1-1. En in deze fase van de strijd is één punt altijd beter dan verliezen. Het gaat er de komende weken echt nog wel om spannen of we ons in deze klasse kunnen handhaven.

Nu heeft veld 4 bij ons niet de mooiste grasmat maar op het veld waar onze Boys 2 moest aantreden kon eigenlijk geen fatsoenlijk voetbal gespeeld worden. Schandalig slecht zei de keeper van de thuisclub. En dat was het ook. Maar goed, om 12 uur ging de wedstrijd toch op dit veld van start.

Eerste paar minuten waren voor de thuisclub maar daarna namen onze Boys 2 toch wat meer het heft in handen. En dat resulteerde in twee 100% kansen. Mike ging twee keer fantastisch door aan de zijkant en gaf de bal op een presenteerblaadje aan zowel (‘9) Leander en (’11) Sem maar die zaten allebei nog niet lekker genoeg in de wedstrijd om de bal binnen te knallen.

Halfweg de eerste helft schoot de aanvoerder van Papendrecht vrij onverwacht op de paal. De terug in het veld gesprongen bal moest daarna tot twee keer toe gered worden door Dominique. In de 28e minuut viel toch de 1-0. Een hoge voorzet werd voorgekopt en de attente spits tikte de bal binnen.  Daarna hobbelde het spel letterlijk nog wat heen en weer, kreeg (’36) Delano geel en bleef het 1-0 tot de rust.

Na de rust werden we getrakteerd op een flinke regenbui die in elk geval drie kwartier duurde. Het veld leek te gaan veranderen in een modderpoel maar omdat het zo droog was viel dat nog enigszins mee. Onze Boys kwam goed uit de verf na de rust en na 55 minuten maakte de snelle Mike na een goede loopactie op een verre bal met een perfecte lob de 1-1.

In de 57e minuut bijna de 1-2 maar Thomas kon uit een rebound de bal net niet genoeg vaart mee geven. Daarna was Papendrecht toch wel de bovenliggende partij maar het kon Dominique niet meer passeren. Sean pakte ergens in de tweede helft nog geel. Na 89 minuten was de scheids er klaar mee en floot hij voor het einde: 1-1.

TB2: Dominique, Sem (’46 Sean), Sander vd H, Delano (’56 Niels), Rutger, Thomas, Stan, Bart van F., Mike, Leander, Björn (’71 Florian)