Boys 2 pakt drie belangrijke punten na lekkere overwinning op Hardinxveld 2

Frederik van Eedenstraat 19
4532ET
TERNEUZEN

Terneuzen, 5 februari 2023, kort verslag van onze speciale reporter (@Marcsku)

Op het vertrouwde veld 4 van Boysonello gebeurde er in deze thuiswedstrijd tegen Hardinxveld 2 in de eerste helft vrij weinig. De bezoekers had optisch een overwicht omdat ze denk ik 70% in balbezit waren. Echt gevaarlijk werd het voor Jeffrey niet. En die was sowieso niet van plan om een doelpunt tegen te krijgen. Ons enige wapenfeit voor de rust was een vrije trap in de 36e minuut van Stan maar die werd door de keeper van de wit-roden vakkundig onschadelijk gemaakt.

Na de rust was het enorm snel wel raak. Ik denk dat nog niet eens alle supporters al terug bij het veld waren. Binnen een minuut lag de bal in het goede mandje. Voorzet Mike, assist Bart van Fraeijenhove en keihard laag binnen geknald door Stan. Boys 2 zette aan om de voorsprong uit te bouwen maar de beste kans na de 1-0 was toch voor Hardinxveld. In de 57e minuut mikte hun nummer 15 echter koppend net wat te hoog. Zo bleef de stand 1-0.

In de 61e minuut zocht Mike slim in de zestien het been op van een verdediger en duikelde daar handig over heen. De scheids vond het een strafschop en Bambi, die zich voor de wedstrijd al had aangemeld om zo’n klusje in voorkomend geval te klaren, schoot onhoudbaar binnen: 2-0. In de 64e minuut ging hun nummer 10 er na 2x geel vanaf en leek het slechts een kwestie van volspelen te worden.

Maar toch gebeurde er nog wel wat. Bambi schoot richting kruising maar de keeper van de bezoekers was zeer attent. Mike en Bart van Fraeijenhove probeerden ook hun doelpuntje mee te pikken maar kwamen niet tot scoren. En ook de Zuid-Hollanders kregen nog wel kansen maar zoals al eerder gezegd wilde Jeffrey vandaag perse de nul houden.

In de 84e minuut ging de wedstrijd echt op slot. Bambi kopte een corner terug voor en Takkie kopte binnen voor de 3-0. Veel mooier kon het vandaag niet worden. Volgende week uit naar Oranje Wit.

TB2 : Jeffrey, Niels, Björn (’46 Rutger), Sander vd H., Sander O., Maxim (’60 Tygo), Stan (’76 Tim), Thomas, Bart H., Bart v F., Mike.